Har brugfor HJÆLPPPP...

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
DLK

Har brugfor HJÆLPPPP...

Indlæg af DLK » 08.11.2008 21:59:45

Hej Alle Sammen..
Jeg er en pige på 19 som er blivet gift her i sommer i Tyrkiet.
Nu er spørgsmålet bare hva skal jeg gøre, jeg ville nemlige have min mand her til Danmark. Jeg har tænk mig at bruge Sverige løsningen eller flytte til et andet EU-land, men jeg er lidt i tvivl skal jeg først søge om turist visum til Danmark også flytte sammen til Sverige eller i et andet EU land? Og når f.eks han kommer skal jeg så søge om opholdstilladelse?? Er nemlig i tvil ved ik lige hvad jeg skal gøre. Håber nogen der kan give svar på mine spørgsmål i må meget gerne skrive alt i ved om disse??
Håber i ville hjælpe :)
Mange mange Taaak..

sanner_wt
Geografisk sted: Tyrkiet/Sverige

,

Indlæg af sanner_wt » 08.11.2008 23:01:32

Hejsa
Jeg synes du først og fremmest skal finde dig en bolig i et andet eu-land. Den letteste løsning vil måske være sverige, men det kunne lige så godt være spanien, tyskland eller norge eller et andet eu-land. Jeg har selv lige været i din situation og valgte at flytte til sverige - malmø. Her fandt jeg først et sted at bo og et arbejde i københavn. Efter jeg var flyttet fik min tyrkiske mand (på det tidspunkt var vi kun kærester) "nemt" og rimeligt hurtigt et besøgsvisum udstedt fra den svenske ambassade i Ankara. Hvis du vælger at gøre tingene på samme måde som jeg har gjort, kan i opholde jer i sverige i ca. 2-3 måneder og herefter indgive jeres ansøgning om opholdstilladelse til din mand via eu-reglerne i danmark. Du kan sagtens beholde arbejde i danmark imens du bor i sverige, men nu ved jeg jo ikke om du studere, arbejder eller hvor i danmark du bor.

DLK

Indlæg af DLK » 08.11.2008 23:38:49

Hejsa..
Jeg er hjemmegående i øjeblikker men søger selvfølgelig arbejde.
Jeg er fra Silkeborg. Jeg har fundet et arbejde i Østrig men det er ikke sikkert endu har også fundet et bolig. Men vil først vil være sikker på om jeg få jobbet derefter flytte der. Men så er det bare skal jeg søge om turist visum der eller her i DK?? Og vis det nu sker han kommer, skal jeg søge opholdstilladelse fra det EU lan eller fra DK?

jerry

Hejsa

Indlæg af jerry » 09.11.2008 09:43:27

Hejsa.
Hvis İ vælger at söge opholdstilladelse i Sverige via eu- reglerne skal du kunne dokumentere at du kan forsörge dig og din mand. Du skal derfor have 6000 sek til raadighed efter skat og fatse udgifter. Som dokumentation for det skal du f.eks vedlægge kopi af sidste 3 lönsedler. Har du ingen indtægt nu?

DLK

Indlæg af DLK » 09.11.2008 10:19:58

Hejsa..
Nej har desværre ingen indtægter lige nu. Men søger en arbejde i København. Men det er sådan at min far ville hjælpe os han ville søger det med pengene hvor han ville ligge penge i min bank osv. Vil det være en problem vis jeg ikke arbejder og han hjælper??? Og hvor maget ville det være i danske kroner??

jerry

Hej

Indlæg af jerry » 10.11.2008 07:58:03

Hejsa.
Jeg har svaret paa dit sidste indlæg, men har været saa dum at skrive den under visum afsnittet. Men hvis du gaar ind under visum afsnittet og under den topic der hedder "Hjælp forvirret". Saa staar det der :lol:

Besvar