Hvilke formaliteter skal iorden for at gifte mig med min filippinske kæreste?

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
mario

Hvilke formaliteter skal iorden for at gifte mig med min filippinske kæreste?

Indlæg af mario » 03.04.2017 19:35:09

Jeg er en dansk fyr på 27 år som har en filippinsk kæreste på 24 år. Jeg har boet på filippinerne i 6 måneder med hende og skal besøge hende igen til sommer. Hun vil meget gerne flytte til Danmark med mig og starte en uddannelse eller finde et job. Vi er nået til det stadie hvor vi også snakker om at blive gift. Mine spørgsmål er så: Hvis hun medbringer et certificate of non marriage og vi dernæst gifter os i den tid hun er her i dk på et turistvisum- vil hun så automatisk opnå opholdstilladelse her i danmark? Hvis ikke, hvilke andre foranstaltninger skal på plads for at vi kan bosætte os sammen i Danmark?? håber på svar . venlig hilsen den forvirrede ?;)

skaanebo

Re: Hvilke formaliteter skal iorden for at gifte mig med min filippinske kæreste?

Indlæg af skaanebo » 03.04.2017 20:12:10

Nej, man får ikke opholdstilladelse i bryllupsgave. Læs menupunktet "rådgivning" øverst her på siden.

JamTheDane

Re: Hvilke formaliteter skal iorden for at gifte mig med min filippinske kæreste?

Indlæg af JamTheDane » 04.04.2017 07:04:54

Det er temmelig mange ting i skal have styr på før i gifter jer, en del krav i skal overholde.
Så som skaanebo skriver, så er det en MEGET god ide hvis du læser Rådgivning, og vil også anbefale at du læser lidt på Nyidanmark:
https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... aeller.htm

Besvar