Hej
jeg har længere søgt rundt efter svar uden held. så jeg vil forsøge mig her.
Jeg er Dansk statsborger, og i forhold med en skøn mand fra England som er engelsk statsborger.
Vi har gennem tiden snakket om at tage næste skridt og blive gift.
Jeg har undersøgt om hvordan det helt praktisk kan lade sig gøre.
Så mit spørgsmål er: Hvad vil det ændre for mig rent praktisk at være gift med ham, men at han forsat er bosat i England. Han er på nuværende tidspunkt bundet af kontrakt så det er ikke planen at han skal flytte til Danmark nu. men på sigt.
på forhånd tak.
Ægteskab
Re: Ægteskab
Det vil ændre det at du ikke er single mere og hvis du modtager ydelser fra kommunen , som single, kan disse blive reduceret .
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Re: Ægteskab
I er begge EU borgere, og derfor kan du flytte over til ham, eller han kan flytte over til dig. Uden det egentlig påvirker den, der bliver vært, hvad angår diverse krav til familiesammenføring.
Det vil i praksis sige, at den der flytter selv skal have et tilstrækkeligt underhold eller et arbejde i gæstelandet. Den anden kan ikke forpligtes til at forsørge partneren.
Du skal dog være opmærksom på det closed1 skriver.
Familiesammenføring, hvor begge er EU borgere, er, som noget af det eneste fri for en hel masse betingelser. Så nyd hinanden. Eneste hurdle er hvad briterne siger til den kommende folkeafstemning.
Det vil i praksis sige, at den der flytter selv skal have et tilstrækkeligt underhold eller et arbejde i gæstelandet. Den anden kan ikke forpligtes til at forsørge partneren.
Du skal dog være opmærksom på det closed1 skriver.
Familiesammenføring, hvor begge er EU borgere, er, som noget af det eneste fri for en hel masse betingelser. Så nyd hinanden. Eneste hurdle er hvad briterne siger til den kommende folkeafstemning.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
-
Peterfandango