Registererer udlandske ægteskab i Danmark

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
sima

Registererer udlandske ægteskab i Danmark

Indlæg af sima » 31.05.2016 15:22:33

Hej alle sammen, Jeg vil spørger om noget som jeg er meget bekymret over, håber nogen kan hjælpe mig.Jeg har lige læst i forum for nyligt og har opdaget at man skal registrerer om man er blevet gift i udland med en udland ske borger hurtigst som muligt.

Jeg er blevet gift i Afghanistan for 2 år siden og vi har lavet vores vielsesattest med det samme i Afghanistan,men jeg har aldrig registreret vores vielsesattest i folkeregister, fordi jeg vidste overhovedet noget om det skal registreres. Nu jeg har frygten for at det har ikke noget konsekvenser for os.

Er der nogen der kan hjælpe mig og give et svar? Jeg venter utålmodig på et svar fra jer.

AllYouNeedIsLove

Re: Registererer udlandske ægteskab i Danmark

Indlæg af AllYouNeedIsLove » 31.05.2016 17:34:21

Så længe du ikke har modtaget nogle former for ydelser, har det ikke den store betydning.

Fik selv først vores registreret vores ægteskab i DK, ca. 9 måneder efter vi blev gift. (Dog fordi jeg ikke var i DK, og borgerservice ville have originalen).
Men det havde ingen betydning. Har dog hørt om at man evt. kan få en bøde, men har ikke hørt om nogen der har fået det!

Men se at få det registreret hurtigst muligt, da du har pligt til at oplyse om sådanne ændringer.

sima

Re: Registererer udlandske ægteskab i Danmark

Indlæg af sima » 31.05.2016 18:05:21

Tusind tak for besvarelsen :) Nu jeg kan får ro.

Besvar