Visum til moster

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
benaudrey

Visum til moster

Indlæg af benaudrey » 02.05.2012 20:46:36

Hej herinde,

Jeg er dansk gift og bor sammen med min kone og vores datter her in DK. Min konne vil gerne invitere min moster her til Danmark i august måned.Hun er i Cameroun.
Jeg vil gerne vide hvis det er op til mig at opfylde invitation skema eller min kone kan ogsa gøre det.Hvilken document skal vi vedlægge for min kone relation til min moster eller til min relation til min moster.Det er lidt svært for us at finde ud af.Cameroun ligger i immigrationslandegruppen.

På forhand tak

Bernard

fundiver199

Re: Visum til moster

Indlæg af fundiver199 » 04.05.2012 03:43:20

Cameroun hører til i immigrationslandegruppen med referencebegrænsning, så udgangspunktet vil desværre være, at der ikke kan gives visum til en moster men kun til tættere familie. Du skriver "hun er i Cameroun", men I skal være opmærksomme på, at det er visumansøgerens statsborgerskab, der er afgørende for placeringen i landegruppen, og ikke hvor visumansøgeren opholder sig. Hvis I ønsker at invitere moster trods den muligt dårlige udsigt til, at visum kan udstedes, er det underordnet, hvem af jer, der udfylder invitationsblanketten. Og som gift par må man vel også sige, at det er meget naturligt, hvis I begge to står som værter for besøget.

Besvar