hejsa
Hvilke ting, skal jeg være opmærksom på, hvis jeg invitere en herop, fra denne gruppe:
Følgende lande er for tiden placeret i den del af immigrationslandegruppen, hvor der ikke kræves en bestemt tilknytning til den person, man ønsker at besøge:
Albanien*, Aserbajdsjan, Benin, Bosnien-Hercegovina*, Congo (Brazzaville), Filippinerne, Makedonien (FYROM)*, Moldova, Mongoliet, Montenegro*, Nepal, Niger, Peru, Serbien*, Thailand, Togo, Tunesien og Zimbabwe.
Er der nogle ting jeg skal leve op til, ansvar osv eller hva? Jeg syntes det er noget ugennemskueligt og læse her:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... besoeg.htm
Jeg håber i kan hjælpe mig lidt her. På forhånd tak.
Invitation til en fra udlandet
-
Re: Invitation til en fra udlandet
Det vigtigste er nok, at historien omkring besøget er troværdig. Altså forklaringen på, hvilken relation du har til den du inviterer, og hvad formålet med besøget er. Og herudover kigges der så meget på visumansøgerens tilbagevendelsesforudsætninger men henblik på at vurderer risikoen for illegal immigration. Visumansøgeren skal kort sagt have "et liv" i det land, hvor han bor, som det virker sandsynligt, at han har tænkt sig at vende tilbage til i stedet for at blive illegal indvandrer i Schengen.