Transitvisum England / USA

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Thomas77
Geografisk sted: Vestegnen

Transitvisum England / USA

Indlæg af Thomas77 » 01.03.2012 09:24:54

Min kone som er peruviansk statsborger med midlertidig opholdstilladelse planlægger sammen med mig og vores fælles søn, som begge har dansk statsborgerskab at tage til Peru og besøge min svigerfamilie til sommer.

Vi sidder og kigger på flybilletter, og det er ret billigt at flyve via London og FLorida til Lima.

Kan det give problemer at min kone har peruviansk statsborgerskab at vi skal være i transit i London (som vist ikke er med i Schengen) og USA ?

Og er der andre uhensigtsmæssigheder med at skulle rejse igennem især USA ?

Jeg ved ikke om det er det rette forum at spørge, men det kunne være at der var nogen med erfaringer på det her ?

fundiver199

Re: Transitvisum England / USA

Indlæg af fundiver199 » 01.03.2012 18:16:32

I USA skal alle bruge en slags transit-tilladelse, som ikke er et visum, hvilket skyldes sikkerhedsmæssige hensyn (terrorbekæmpelse).

I UK kræves der lufthavnstransitvisum af nogle nationaliteter men langt fra alle og naturligvis ikke danske statsborgere.

De pågældende landes ambassader er det rigtige sted at søge information om deres regler for lufthavnstransit, dvs. den britiske og den amerikanske ambassade i Danmark. Begge har givetvis hjemmesider, som du kan google dig frem til.

Besvar