tilbagerejsetilladelse

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
heidi-josé
Indlæg: 35
Tilmeldt: 12.09.2011 22:03:21

tilbagerejsetilladelse

Indlæg af heidi-josé » 14.01.2012 13:05:45

Hej. jeg ved at mange gør brug af den her tilbagerejsetilladelse, men er ikke helt sikker på hvordan den fungerer og om der er forskel på hvilket lande du udrejser fra, og hvor du rejser hen.

Vi bor i Spanien og venter stadig på vores resolution hvilken skal komme allersidst den 4. feb. Men vi snakkede med udlændinge kontoret sidst i dec. og fik da (vist fejlagtgigt) lovet at vi nok skulle få vores resolution inden den 10 jan. dette på grund af at vi havde stødt ind i nogle problemer inden ansøgning, der har forsinket vores process. resolutionen er ikke kommet. Vi har ringet for at høre om det, men de er ikke til at snakke med og vedkommende der lovede os at fremskynde processen har ingen autorisation til at lave det og ja, det korte at det lange er at vi skal vente og hvis det ikke er kommet inden den 4. feb. kan vi klage.

Det lidt kedelige er at vi planlagt bryllup i min mands hjemland den 25.feb. hvilket jo selvfølgelig er lidt dumt, men taget i betragtning at vi forventede at have vores resolution tidlig i denne måned og, at det fra starten blev understreget at processen tager max. 3 måneder. troede vi at vi godt måtte tage ud at rejse og fejre vores bryllup den 25.feb.
Hvad vi ikke vidste var at opholdskortet ikke var inkluderet i denne process og tager minimum 30 dage eller mere at lave dette...

vi har fået at vide at vi kan søge om en tilbagerejsetilladelse. Men vi er lidt usikre på den. Vi skal rejse fra spanien til den dominikanske republik tur/retur. Vi har en bekendt, der benyttede sig af en tilbagerejsetilladelse på samme rute, men fik ikke lov til at rejse tilbage til spanien, men måtte blive i den dominikanske republik. Vi er dog ikke helt klar over årsagerne. jeg har desuden læst om nogle herinde der har haft problemer i migration.

Derfor vil jeg gerne vide, hvor sikker er den her tilbagerejsetilladelse? betyder det noget om den bliver udstedt fra spanien eller danmark? eller om man rejser til den dominikanske republik eller andre steder?

ville det videre være muligt, at hvis opholdskortet kommer imidlertid mens vi er i den dominikanske republik, at få vores sambo/ eller familie at sende den med posten til os? eller er det helt hen i vejret??

Besvar