Behandling af visum ansøgning

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
EyeDo

Behandling af visum ansøgning

Indlæg af EyeDo » 30.10.2011 15:52:25

Kære Forum,

Jeg er i den situation at min forlovede fra Senegal er overblevet sit visum i England. Vi planlægger at rejse til Senegal for at gifte os og derefter at flytte sammen til Sverige for senere at benytte os af retten til fri bevægelighed i EU.

Derfor vil jeg gerne vide om nogen herinde kan give svar på hvordan et sådant overblevet visum har indflydelse på senere visum-ansøgninger.
Idet vi er gift og jeg har bopæl i Sverige på ansøgningstidspunktet, burde min mand som udgangspunkt få opholdstilladelse i Sverige - Det er i hvert fald sådan jeg læser det på migrationsverket.se, men vil tidligere brud på visum i England komme frem under en ny visum-ansøgning i Sverige?

På forhånd mange tak for kommentarer og enhver form for deling af viden omkring dette...

fundiver199

Re: Behandling af visum ansøgning

Indlæg af fundiver199 » 30.10.2011 18:31:36

UK er ikke med i Schengen, så derfor tvivler jeg meget på, at der udveksles den slags oplysninger mellem UK og schengenlandene. Hvis I er gift, hører visumansøgningen jo desuden under de særlige regler om fri bevægelighed i EU, hvor din kone har et retskrav på både indrejse og ophold. Og så betyder det selvfølgelig ikke noget, om hun engang har fået en bøde for at aflevere en bog for sent på bibliotektek, køre 65 km/t, hvor man kun må køre 50 km/t - eller overskride et visum. Se nederst i teksten "jeg vil.... søge om visum".

EyeDo

Re: Behandling af visum ansøgning - opdatering

Indlæg af EyeDo » 17.06.2012 15:24:02

Bare for en kort bemærkning: den danske ambassade i bamako tog kun 2 dage om at behandle min mands turistvisum til dk. Han har tidligere haft schengen visum og derfor spurgte de ikke om noget konkret yderligere end normal dokumentation. Så kommer næste skridt lejlighed etc i Sverige.... Tak for svarene :-))

Besvar