Hej
Jeg mødte en fyr i tyrkiet i sommers. Og han vil rigtig gerne besøge mig.
Han har fast arbejde i tyrkiet, og ingen intentioner om at blive permanent i DK.
Jeg vil ikke kalde os kærester, men han kommer jo herop for at se om der kunne være noget at bygge på.
Mit spørgsmil er så om jeg i invitationen skal skrive at han er en ven? Eller at han er en kæreste.. (Vi var begge på ferie i Alanya da vi mødte hinanden så det kan vel godt bruges som dokumentation?) Ved ikke rigtigt hvad der er den bedste løsning.
Han betaler selv for rejse og ophold, men skal bo hos mig. Skal jeg så sige Nej til det med at jeg som vært vil indestå økonomisk for ansøger i forbindelse med rejse og ophold i Danmark ? Det forvirre mig lidt..
Håber i kan hjælpe mig.
Hilsen Gabrielle
Gode råd søges
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Gode råd søges
Nu er kæreste jo ikke noget, der er en fast definition på, så jeg ville da i dit sted roligt krydse af for kæreste/forlovet.
Og selv om du krydser af for, at din ven selv betaler for rejse og ophold, så vil jeg anbefale at du også krydser af for, at du vil indestå for ham økonomisk. Nu, hvor der ikke længere kræves sikkerhedsstillelse, vil et manglende kryds der nok føre til et afslag på visum.
Og selv om du krydser af for, at din ven selv betaler for rejse og ophold, så vil jeg anbefale at du også krydser af for, at du vil indestå for ham økonomisk. Nu, hvor der ikke længere kræves sikkerhedsstillelse, vil et manglende kryds der nok føre til et afslag på visum.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Tak for hjælpen, det vil jeg så gøre 
-
fundiver199
Tyrkiet hører til i immigrationslandegruppen med referencebegrænsning, og derfor vil en ansøgning om visum til at besøge en ven som udgangspunkt blive afslået. Det er derfor ikke bare anbefalelsesværdigt men decideret nødvendigt, at I kalder jer for kærester.
Vær også opmærksom på, at det skal dokumenteres, at I kender hinanden personligt og ikke kun fra f.eks. chat via internettet. Og I skal have set hinanden inden for de sidste 12 måneder. Det er lidt to sider af samme sag, og dokumentationen vil typisk bestå af en kopi af de relevante sider i dit pas, hvor man kan se stemplerne fra den eller de rejser til Tyrkiet, hvor I har været sammen.
Vær også opmærksom på, at det skal dokumenteres, at I kender hinanden personligt og ikke kun fra f.eks. chat via internettet. Og I skal have set hinanden inden for de sidste 12 måneder. Det er lidt to sider af samme sag, og dokumentationen vil typisk bestå af en kopi af de relevante sider i dit pas, hvor man kan se stemplerne fra den eller de rejser til Tyrkiet, hvor I har været sammen.