mor paa besoeg...

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
fab

mor paa besoeg...

Indlæg af fab » 23.08.2011 20:12:53

Jeg har forleden soegt om turistvisum til min mor som er i Pakistan og har faaet afslag fra US. Da deres samlet vurdering er at de formoder at min mor vil tage fast ophold eller ophold af laengere varighed i Danmark. De har ogsaa lagt vaegt paa at min mor er enke og at hun ikke har nogen boern i sit hjemland samt at hun ikke tidligere har rejst i Schebngen omraadet. Men det de formoder mest er at hun vil tage fast ophold eller ophold af laengere varighed.... Jeg vil meget gerne have min mor paa besoeg, min kone og datter er danskstatsborger og jeg har selv arbejd og opholdstilladelse.
Jeg vil meget gerne vide hvad der kan goeres for at jeg kan faa hende paa besoeg. Min mor har hele sin familie, sit hus, land og alt i Pakistan saa hun har ikke taenkt sig noget med fast ophold eller ophold paa laengere varighed og det vil Danmark heller ikke give. Hun er en aeldre dame som heller ikke vil rejse ud af Danmark til nogen andre Schengen lande men kun vil vaere paa besoeg. Hvilken papirer kan vi sende for at goere sagen staerkere... Nu faar man at vide fra US at Pakistan er et "problem land" men foer vi soegte om visum og hver gang vi har haft ringet til US, har vi kun haft faaet at vide at foraeldre sagtens kan komme paa besoeg uden problemer.... haaber paa noget positiv feedback.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: mor paa besoeg...

Indlæg af mh1 » 24.08.2011 05:59:42

Det må være din mor, der har søgt om visum (med hjælp fra dig). Pakistan er et asylland, og der "gives normalt kun" visum bl.a. til forældre. Dvs. man er mere tilbageholdende med at give visum, end man er til personer fra immigrationslande, hvor der "som udgangspunkt" gives visum.

I kan klage over afslaget, og vedlægge dokumentation for din mors tilknytning til andre slægtninge (især dine morforældre, morbrødre, mostre?), der bor i Pakistan, og for hendes formue i form af fast ejendom (at hun ejer land, betyder formodentlig også at hun har en indtægt fra dette?). Hvis I kan dokumentere, at hun har et solidt forsørgelsesgrundlag og et netværk i Pakistan, kan US ikke så godt længere have en 'begrundet' formodning om, at din mor har planlagt at blive illegal indvandrer i Schengen.

Det vil dog være overordentligt svært at fjerne US' formodning, hvis andre af dine nærmere slægtninge tidligere har benyttet sig af et besøgsvisum til at tage ulovligt ophold i et Schengenland.
mh
Rådgiver for ÆUG

fab

Re: mor paa besoeg...

Indlæg af fab » 28.08.2011 21:04:48

tusind tak for svaret og forslagene... hvordan skal tilknytningerne til de andre slaegtninger vises... er det med slaegtningers person kort som de har i PK eller hvordan vil det vaere?
Ingen af mine slaegtninger har aldrig vaeret ulovligt i et Schengen land eller et andet land.

Besvar