Flybillet Antalya - Billund?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
christina-_julie

Flybillet Antalya - Billund?

Indlæg af christina-_julie » 14.08.2011 21:02:51

Hejsa :)

Min tyrkiske kærste og jeg skal til at søge visum til ham, for første gang.

Han skal flyve fra Antalya og helst til Billund.
Til jer der har stået i samme situation, hvor købte i flybilletten? og købte i den inden i søgte visum, som dokumentation for, at jeres bedre halvdel ville rejse hjem igen, eller først efter i havde fået tildelt visum?

Mvh Christina

Karakus

Re: Flybillet Antalya - Billund?

Indlæg af Karakus » 14.08.2011 21:14:11

Hej Christina

Min kæreste skulle flyve fra Izmir til Billund og omvendt. Da vi søgte om visum viste vi kun en side fra Tyrkieteksperten, hvorpå hans navn og adresse var skrevet - herefter udskrev jeg dette. Det var vores dokumentation på billetter og de godkendte det.

Vi havde ikke købt billetterne på forhånd og det endte også med at billetten herop var med Tyrkieteksperten og billetten hjem til Tyrkiet var med Star Tour (de er faktisk billige) ...

Held og lykke med det!

Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Indlæg af Durmaz » 14.08.2011 23:58:12

Få din kæreste til at gå ned i en af turkish airlaines butikker/salgssteder der hvor de sælger flybilletter få dem til at lave det der hedder en billetreservation på bookin nummer... I skal ikke betale og dermede hvis i får afslag på visum så er pengene ikke spildt... Efter de har ændret reglerne med at man ikke skal stille en bankgaranti er de blevet mere krekilske med dokumentationen for forholdet samt for dokumentation på at han vender tilbage eks arbejde...

Tag til konsulatet i istanbul og ikke ankara kender flere der har dårlig erfaringer(incl mig selv) fra ankara de er hurtiger i istanbul...

Sørg for at dokumentere alt så skulle det ikke være så slemt

Karakus

Indlæg af Karakus » 15.08.2011 08:51:28

Tror der er meget forskellige meninger om Ankara. Vi søgter fra Ankara i maj måned og vi har kun positive ting derfra :) De var så hjælpsomme og utrolige søde, når man ringede og spurgte om noget.

christina-_julie

Indlæg af christina-_julie » 15.08.2011 08:56:43

Tusind tak for jeres svar :)
Turkish airlines er jo super billige.. Bare mega ærgeligt, at de ikke flyver til jylland :(

kasm

Indlæg af kasm » 15.08.2011 09:19:48

Da min mand kom herop i December bookede jeg også billetter hos tyrkiets eksperten, da de var de eneste der rejste til jylland om vinteren.. hvis jeg var dig ville jeg prøve at tjekke otium rejser de har også billige flybilletter og skulle efter sigende være et godt selskab.
Håber alt flasker sig med visum til kæresten :D

Karakus

Indlæg af Karakus » 15.08.2011 09:25:33

Da vi søgte i Maj, lavede vi altså ikke en decideret reservation. Hvis du har lyst, vil jeg gerne sende dig det papir, der indikerede "billetten" Du kan sende mig din mail hvis det er ..

christina-_julie

Indlæg af christina-_julie » 15.08.2011 09:37:25

Karakus: Det ville da være fantastisk :D Min mail er: christina-_julie@hotmail.com

Jeg har fundet billige billetter på FLYPRICE. Hvis han flyver den 15 december og hjem igen den 5 feb, koster det samlet 1700 nu.. Uhh man bliver fristet af at købe dem nu når det er så billigt....

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 15.08.2011 10:31:20

Ja det er jo op til jer at afgøre, om der er størst risiko for, at visum afslåes eller for, at flybilletterne er steget i pris, når visum bevilges. Uanset hvad I vælger, så risikerer I at tabe penge. Hvis din kæreste kan dokumentere, at han enten har arbejde eller studie at vende tilbage til, så ville jeg personligt vælge at købe den billige billet, som du har fundet. Dog naturligvis forudsat, at I er sikre på, at han kan og vil rejse på netop det tidspunkt.

Men det er så bare min personlige holdning og hænger også sammen med, at jeg synes, at når man søger om visum, så skal man da være positiv og regne med, at man naturligvis får det. Køber du en flybillet nu, jamen så er rejsen jo planlagt, og så kan I begge gå og glæde jer til, at I skal ses, i stedet for at bekymre jer over, om han får afslag.

Og skulle det så gå anderledes, jamen så er tabet af en flybillet til 1.700 kroner jo trods alt ikke Verdens ende. Husk dog at han først kan søge om visum 3 måneder før den planlagte rejse. Så han må vente en måneds tid endnu med at søge.

christina-_julie

Indlæg af christina-_julie » 15.08.2011 13:18:59

Jeg er nu også ret overbevist om, at det visum nok skal gå igennem :D (Tænk positivt)

Jeg tager alle papirerne med ned til ham når jeg rejser derned d. 1 okt. Derefter tager han til ambassaden i Ankara. Uhh jeg glæder mig sådan til at få ham herop. Nu har vi været sammen siden april 2009 (dog med en slags pause da han var 15 mdr. i millitæret)og da jeg var dernede i forrige uge, friede han :D

Jeg er virkelig glad for, at have fundet denne side, den har hjulpet meget at kigge på, og tak for alle de hurtige svar :D

Knus fra en meget glad CJ

aalborgsd1

Indlæg af aalborgsd1 » 12.09.2011 16:21:51

Kan klart anbefale saverfly.dk. Tlf: +4543736161 (håber det er ok at oplyse deres nr. her på siden :D )

De er også behjælpelige med at faxe en reservation til Tyrkiet, som kan bruges ved ansøgning om visum. (Tyrkiske/dansk personale)

Når så visummet er hjemme, ringer man til dem og bestiller bilet til den dag som passer jer bedst. De finder ALTID de billigste priser. Og er behjælpelige med at finde fly til Jylland.
De er også inde i antal dage du skal købe på din retur billet mm.

Besvar