Online invitation med NemId

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

huage85
Indlæg: 12
Tilmeldt: 29.01.2012 17:59:00

Re: Online invitation med NemId

Indlæg af huage85 » 19.03.2012 21:43:16

hej, alle.

Er der nogen herind som har med erfaringer med danske ambassaden i Beijing, Kina,
godkender de online invitation-id? eller fortrækker de invitation i papirform?


På forhånd tak.

skorpion
Indlæg: 131
Tilmeldt: 14.09.2011 13:12:28

Re: Online invitation med NemId

Indlæg af skorpion » 31.08.2012 12:11:30

Efter som jeg har læst jeres indlæg om at online - invitationer ikke virkede for de fleste af jer ( især i Tyrkiet), har jeg ringet flere gange til udlændingestyrrelsen vdr online-invitation som ikke virker fx i Tyrkiet, har de svaret: "at det ikke kunne passe. De kender til systemet og det skal selvfølgelig virke". Men jeg stoler ikke mere på online-invitation efter jeres erfaring så jeg prøver med printet blanketter.
Hvis nogen af jer får god erfaring med online invit. må i meget gerne dele ud her :)

KaSka
Indlæg: 14
Tilmeldt: 06.08.2012 08:42:29

Re: Online invitation med NemId

Indlæg af KaSka » 14.10.2012 18:51:21

Hej venner :)
Jeg oprettede i august måned en online invitation via NemId til min tyrkiske kæreste.
Dette var helt problemfrit.
I starten af september vi sammen til Istanbul for at aflevere visumansøgningen.
De brugte invitationsnummeret og umiddelbart har alt virket som det skulle. Jeg kan følge sagens status på nettet og venter nu "bare" på at få svar.
Vi har nu ventet i 5 uger.
Jeg er godt klar over, at det "kun" drejer sig om en visumansøgning men jeg synes det er et pres der ligger og lurer i baghovedet hele tiden.
Jeg er 100% dansk og har udelukkende danske rødder...
Min retfærdighedsfølelse er godt nok kommet på en væsentlig prøve efter at have tabt mit hjerte til en mand med en "forkert" nationalitet.
MEN... det er vist en anden snak.

Ville blot fortælle at jeg - indtil nu - har haft gode erfaringer med online invitationen.

Venligst KaSka

jrbentzon
Indlæg: 5
Tilmeldt: 15.10.2012 13:57:15

Re: Online invitation med NemId

Indlæg af jrbentzon » 15.10.2012 16:13:38

Ang. Kina, sendte jeg mail til både DenmarkVAC(Visumcenteret), samt en visum-officer på selve konsulatet i Shanghai, og fik den klare fornemmelse at de slet ikke kendte til denne online invitation. Begge steder henviste til den på papir. Så jeg går heller ikke udfra at de kender den i Beijing.

Åbenbart taler ministerium og ambassade ikke særligt meget sammen om disse ting.

Vær opmærksom på at VAC(ihvertfald i Shanghai) ikke er betjent af danskere, men af kinesere, så det er svært at henvise dem til hvad der står på UM's hjemmeside. Jeg vil råde til at kontakte en visumofficer direkte ved henvendelse, da det oftest giver et mere klart svar, og desuden er det dem der behandler sagerne. Deres mailaddresser kan findes på ambassadens hjemmeside. http://kina.um.dk/en/about-us/danish-re ... ssy-staff/

DBS
Indlæg: 933
Tilmeldt: 23.08.2009 16:04:08

Re: Online invitation med NemId

Indlæg af DBS » 20.02.2013 21:00:37

OBS !
Bemærk - VIGTIGT:

Den elektroniske invitationsblanket kan kun bruges på danske repræsentationer.
Der skal ikke sendes en invitation til Udlændingestyrelsen.
Information fra: https://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/ ... soeger.htm

mvh DBS

Lars1
Indlæg: 27
Tilmeldt: 27.12.2011 12:48:59

Re: Online invitation med NemId

Indlæg af Lars1 » 11.03.2013 16:33:26

Hej.

Jeg har 2 gange i dag indtastet en invitation til familiebesøg på www.nyidanmark.dk (Min side), og jeg har godkendt indtastningerne med NemId. I første omgang godkendes det af systemet - men så kommer denne fejlmeddelelse: "Der opstod en fejl ved indsendelse til visumsystemet - fejlen er blevet logget".

Jeg har sendt 2 mails til 'systemsupport@nyidanmark.dk' med beskrivelse af fejlen, men ikke fået noget svar. Så har jeg ringet, men sagsbehandleren ville blot sige, at jeg kan maile til 'systemsupport@nyidanmark.dk', hvis jeg har tekniske problemer.

Nogen der kender til, at onlineinvitationen ikke skulle virke? For nogle dage siden virkede det fint, så jeg tror ikke, at jeg eller min PC er årsagen til, at det ikke virker.

Mvh
Lars

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Online invitation med NemId

Indlæg af mh1 » 11.03.2013 21:17:12

Der var et stort nedbrud på både net- og telefonforbindelser i dag. Jeg ville på borger.dk, det lod sig ikke gøre.
mh
Rådgiver for ÆUG

Arikan
Indlæg: 53
Tilmeldt: 14.05.2013 14:52:11

Re: Online invitation med NemId

Indlæg af Arikan » 30.09.2013 15:00:56

Er der nogen, som har erfaring med at udfylde visum ansøgning online for en fra Tyrkiet? Og skal man til ambassaden i Istanbul/Ankara - og IKKE til de der visum service center - hvis man gør det online..?

På forhånd tak for svar.
Mvh

Membranus
Indlæg: 9
Tilmeldt: 05.10.2011 06:20:36

Re: Online invitation med NemId

Indlæg af Membranus » 03.11.2013 19:40:48

aalborgsd1 skrev:Jeg kan nu ikke få det til at virke... Andre som har haft problemer med det? eller har gode erfaringer med invitation på denne måde??

Mvh
Jeg har lavet en ansøgning via NemID, der er forsat login problemer (ultimo oktober 2013), hvis du - som jeg - bruger en Apple computer (OS X Version 10.9) og en browser Safari, så anbefaler de i supporten at du bruger Firefox, dog giver det også problemer, men klikker man lidt "frem og tilbage" lykkedes det.
Dog er supporten kvik og venlige, så skriv til dem, og du har svar næste morgen!

I dag har en meget stor del af Danskerne en Apple computer og det er da egentligt ærgerligt man udvikler noget så simpelt, og så virker Apple computerens standart browser Safari ikke!

hebrezema
Indlæg: 2
Tilmeldt: 23.12.2015 00:44:16

Re: Online invitation med NemId

Indlæg af hebrezema » 23.12.2015 00:59:08

Jeg har idag været på min side for at se om der kom en afgørelse af min forlovede til Danmark visum sag.
På status står der:- Der foreligger en afgørelse i visumsagen. Anmod venligst din kone om at kontakte repræsentationen for at få udleveret afgørelsen. Hvis sagen har været behandlet i Udlændingestyrelsen må der påregnes en vis ekspeditionstid.

Er det en positive. eller de Afvist

Hilsen
Hebre

BNS82
Indlæg: 128
Tilmeldt: 09.04.2018 11:44:09

Re: Online invitation med NemId

Indlæg af BNS82 » 11.07.2018 16:44:46

Er den nogen der kan give et godt svar på hvor på visum ansøgningen, men skal angive invitations ID, det er ikke nogen rubrikker der direkte henviser til det?
Nogen der har prøvet at lave en online ansøgning inden for det sidste stykke tid?
Det man skal printe og skrive under, kan det afleveres på en delegeret lokation og så behandles sagen stadig af Danmark?
Det er f.eks. Norge der håndterer visum ansøgninger for Danmark i Sri Lanka og de har det så vidt jeg har læst mig frem til herinde en tendens til at afvise visum ansøgninger til kæreste/kone besøg, men bliver det så US eller Norge der behandler visum ansøgningen, hvis den er online?

Besvar