Mit barns far, som også er min kæreste, kom til danmark den 4/4 i år og blev her i 90 dage. Da vi ikke har en chance for fs må vi benytte os af de 90 dages besøg som vi må få 2 gange om året. Vi skal nu til at arrangere det andet besøg og til det har jeg nogle spørgsmål. De 6 mdr fra første indrejse i schengen vil være den 4/10, vil det sige at man må søge om visummet inden denne dato, så indrejse kan være i begyndelsen af oktober eller må man først indgive ansøgningen den 4/10? Sidste gang han søgte var det min far som inviterede og stod som garant, fordi jeg var bange for at de ville sige jeg ikke kunne forsørge ham da jeg modtager starthjælp! Denne gang vil jeg ikke lægge det ansvar på min far og vil selv inviterer. min kæreste har ingen penge og jeg må derfor sætte kryds ved at jeg fuldt ud forsørger ham! Er der nogen der ved hvor meget man skal have på sin konto for at fylde forsørgelseskravet? Til forrige ansøgning havde han også mulighed for at vedlægge dokumentation for at han havde et arbejde at komme tilbage til, den mulighed er der af gode grunde ikke, da han hele tiden forsvinder for at være med sin familie (os). Mon de vil give ham et visum alligevel?, der er jo ingen fare for at han bliver for at søge fs ,da vi på ingen måde opfylder dk's krav!
Han har vores barns fødselsattest med hans navn på som far!! efter min mening burde det jo være nok til at få et visum. I den retfærdige verden burde det jo være nok til at få ham herop permanent! men det ved vi jo at danmark ikke er!
Jeg skrev til udlændingestyrelsen for at få svar på det med økonomien og fik at vide at jeg skulle søge og se hvad der skete!! Jeg har ikke råd til at han får afslag. vi kan vente med at betale flybilletten indtil visum er i hus, men at søge visum kræver jo en forsikring, gebyr og rejsen til ambassaden i Dar es Salaam fra Zanzibar, samt et sted at bo mens han venter svar . Det er dyrt og vi har kun råd til at gøre det den ene gang. Jeg skal sælge min elskede lad cykel for at få ham herop denne gang, den dækker lige en omgang visum ansøgning og en retur billet!
ups nu blev det lidt langt det må i undskylde!
venlig hilsen Joanna
Hov jeg glemte at spørge om multiple entry visa. Hvis vi søger om sådan en, vil det sige at næste gang så behøver han ikke søge om visum, men kan bare tage afsted efter de 6 mdr er gået ?