Hej
Vi har netop fået visum til min kæreste på 90 dage til Danmark.
Kan det passe at jeg skal bestille returbillet til hende også?
Synes jeg har læst andre steder her på siden at det skal man ellers kan man blive nægtet indrejse?
Andres siger til mig at det ikke er nødvendigt.
Nogen der kan klarlægge sagen?
Skal man have returbillet?
-
fundiver199
Re: Skal man have returbillet?
Det er et generelt indrejsekrav i både Schengen og de fleste andre steder i Verden, at en turist kan fremvise et rejsedokument, der kan bringe han/hende ud af landet inden for det tidsrum, hvor han/hun har lov til at være der.
Hvis du som dansk statsborger ønsker at rejse til Thailand, er du visumfri i 30 dage. Og flyselskabet vil derfor, medmindre du har en thailandsk opholdstilladelse eller et visum til mere end 30 dage, nægte at tage dig med, hvis du ikke kan dokumentere, hvordan du agter at forlade Thailand igen, inden de 30 dage er gået.
Sådan er det også, hvis en udlænding ønsker indrejse i Schengen og ikke har en opholdstilladelse men kun et visum til f.eks. 90 dage.
Hvis du som dansk statsborger ønsker at rejse til Thailand, er du visumfri i 30 dage. Og flyselskabet vil derfor, medmindre du har en thailandsk opholdstilladelse eller et visum til mere end 30 dage, nægte at tage dig med, hvis du ikke kan dokumentere, hvordan du agter at forlade Thailand igen, inden de 30 dage er gået.
Sådan er det også, hvis en udlænding ønsker indrejse i Schengen og ikke har en opholdstilladelse men kun et visum til f.eks. 90 dage.
Re: Skal man have returbillet?
Okay. Tak for svar!