Lægeundersøgelse

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Majbritt

Lægeundersøgelse

Indlæg af Majbritt » 19.04.2011 16:06:35

Kære alle,

Er der nogen, der har erfaringer med lægehjælp i Københavns området? Min kæreste vil gerne have taget en blodprøve - intet akut, og derfor afviser min læge at tage ham mod betaling og henviser ham til at få taget den i sit hjemland.

Er eneste mulighed et privathospital?

Jeg synes bestemt det vil være rarest at sende ham til min egen læge.

Majbritt

Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Re: Lægeundersøgelse

Indlæg af Durmaz » 19.04.2011 19:19:37

Ja de fleste praktiserende læger tager jo kun imod akut hvis man ikke er borger i dk. det har noget at gøre med betaling osv. samt det etiske i tit at der er ventetid for de borger de allerede har der heller ikke er akutte..

hvis det er noget der kan vente så vent til han får sin opholdstilladelse eller til hans kommer hjem...

hvis det er vigtigt såsom om han skal vide om han er syg da hun udviser symptomer, så er det jo bare af ringe til en privatpraktiserende læge og bestille tid. men så er det jo ikke sikkert han tager en bp.

hvis det er fordi det er til alm viden for ham eller dig om generelle sundhedsmæssige forhold så skal i hendvende jer til en privatklinik eller hospital for at få det gjort der...

nu ved jeg jo ikke hvilket land din kæreste kommer fra. men i de fleste tilfælde er det billigere at vente til man kommer hjem...

min mand er fra tyrkiet og vi gik til en privat klinik og fik tager bp til vores bryllup og vi gav ikke engang 300 kr for det... herhjemme bliver det hurtigt en dyr affære da bp skal sendes til et laboratorie der står for selve undersøgelsen..... det kan hurtigt blive en dyr omgang

Besvar