Kæreste fra Marokko

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
JayP
Geografisk sted: Hvidovre, Danmark

Kæreste fra Marokko

Indlæg af JayP » 10.03.2011 09:40:50

Hej med jer!
Ny bruger herinde, da min "status" først lige er ændret, kan man sige;-)

Historien kort er følgende: Jeg mødte en pige fra Marokko på nettet for 2½ år siden. Vi har siden da skrevet sammen ret ofte, men havde indtil for nylig ikke mødt hinanden. Det ændrede sig så her i februar hvor jeg var i Marokko for første gang, og her havde aftalt med hende at vi skulle holde en uges ferie sammen, dvs. jeg mødte ikke andre end hende, og altså ikke nogen i hendes familie.
Det skal dog siges at hende familie ved besked, og altså derfor også har sagt ok til at vi mødtes osv.
Men da vi mødtes sagde det jo bare ka-pow, og der var ingen tvivl om at vi begge var meget glade for hinanden!
Så nu er planen jo så at hun skal besøge mig i Danmark til sommer. Men da jeg er helt og aldeles grøn hvad det her angår, så er mit spørgsmål sådan set helt basalt: Hvordan sikrer vi os, at hun kan komme ind i landet? hun skal naturligvis "bo" hos mig i den periode hun skal være her, så der er jo ingen hoteller mv involveret.

Jeg kan for en god ordens skyld oplyse, at hun er ved at uddanne sig til advokat, og ved siden af arbejder som lærervikar. Hun er halvvejs i sin uddannelse, og har nu en længere periode foran sig, i et advokatfirma i Marokko, for at bestå den "praktiske" del af uddannelsen...

Men igen, hvilken procedure skal vi følge, for at hun kan få lov til at besøge mig her i landet? Skal jeg stille nogen former for garanti mv?

MVH
Jesper

skaanebo

Re: Kæreste fra Marokko

Indlæg af skaanebo » 10.03.2011 10:01:39

Du kan læse alt om, hvordan man som udlænding får visum til at besøge nogen i Danmark på www.nyidanmark.dk

fundiver199

Re: Kæreste fra Marokko

Indlæg af fundiver199 » 10.03.2011 11:13:07

Du kan også læse om det her på hjemmesiden under "jeg vil... søge visum". Kort fortalt skal du invitere din kæreste, påtage dig at betale udgifter til rejse og ophold og dokumentere, at I har mødtes fysisk inden for de sidste 12 måneder. Der er ingen krav om bankgaranti.

Et mere direkte link til den officielle vejledning får du her:

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... besoeg.htm

Besvar