Vi skal ansøge om turistvisum til min tyrkiske mand og i den forbindelse har jeg følgende spørgsmål:
Kan hans ansøgning indgives på dansk ?
(Lige p.t. kan man nemlig på udlændingeservice hjemmeside ikke få adgang til ansøgningen på engelsk og da jeg hjælper ham med at udfylde den, er det for mig nemmere at bruge den danske udgave)
Den invitationsblanket som jeg skal udfylde, kan den ligeledes afleveres på dansk eller skal jeg få den oversat? Skal jeg sende den til ambasaden før vi ansøger om turistvisum, eller kan jeg bare aflevere den når vi alligevel afleverer min mands ansøgning til turistvisum?
Jeg kan se at man skal ansøge om turistvisum 3 måneder før planlagt afrejse.... Hvis min mand får sit turistvisum før den tid, må vi så ændre indrejsedatoen til Danmark så han rejser herop lige efter de har udstedt hans turistvisum, eller hænger man på den dato man har oplyst??
Og det sidste spørgsmål... Vi har ansøgt om at han kan være her i 90 dage og vil i den forbindelse gerne tilmelde ham dansk undervisning heroppe. Han skal opholde sig lidt udenfor Næstved... Kan vi tilmelde ham noget i nærheden af Næstved og hvad vil sådan noget danskundervisning koste når kun han er her på turistvisum???
På forhånd tak for hjælpen