Så er det min kæreste fra Tunesien skal komme, nu han har fået sin arbejdstilladelse.
Han har været og snakket med dem på ambassaden, de kan ikke sætte arbejdstilladelse i hans pas der nede, da kontoret i nabolandet er lukket.
Han har været her på turistvisum, hvor han indrejste første gang 28. oktober 2010.
Nu siger de, at skal kan købe en billet og tage af sted. Og at han stadig kan bruge sit visum. De har givet ham et papir på engelsk med, hvor der står at han har fået arbejdstilladelse til Færøerne. Han kan få sin arbejdstilladelse sat i her oppe.
Skal vi stole på at der er nok? De siger at de ikke skulle give nogle problemer, men jeg syntes det lyder for ”nemt”
Masa
visum/arbejdstilladelse 2
Re: visum/arbejdstilladelse 2
Er det et "multi entry"-visum han har? I så fald kan han jo uden videre rejse ind i Schengen igen. Ellers ville jeg nok forhøre mig hos Udlændingeservice.
Re: visum/arbejdstilladelse 2
Ja, jeg ved faktisk ikke helt. De har sagt at han havde "singel entry" og kunne kun bruge det én gang. Men nu ca.1½ uger efter siger de, at han kan bruge det 2 gange mere...
Er et visum ikke 90 dage, det var jo det han søgte. De 90 dage var brugt 27 januar, eller hvordan regner man det.
Han har været her 5 uger før han tog hjem igen.
Er et visum ikke 90 dage, det var jo det han søgte. De 90 dage var brugt 27 januar, eller hvordan regner man det.
Han har været her 5 uger før han tog hjem igen.