Visum Tunesien-Danmark
Visum Tunesien-Danmark
Der er idag gået 15 dage siden min mand afleverede visum ansøgning, og har idag fået at vide at den er sendt til Danmark...
Hva betyder dette og hvor lang er sagsbehandlingstiden nu for det ?
Ååååårh hvor er det hele bare kompliceret
Hva betyder dette og hvor lang er sagsbehandlingstiden nu for det ?
Ååååårh hvor er det hele bare kompliceret
-
Re: Visum Tunesien-Danmark
Det betyder bare, at ambassaden ikke er sikre på, om visum bør udstedes, og derfor overlader afgørelsen til US. US skal træffe en afgørelse i sagen senest 60 dage efter, at ambassaden modtog ansøgningen.
Oki og så får han direkte svar fra dem eller skal den først sendes tilbage til tunesien ???
Ved du om der kan være nogen grund til bekymring eller er det normalt at de sender den til DK ?
Ved du om der kan være nogen grund til bekymring eller er det normalt at de sender den til DK ?
-
Det er helt normalt, at visumansøgninger sendes til behandling hos US, hvis ansøger kommer fra et immigrationsland, hvis formålet med rejsen er familiebesøg, og hvis ansøger ikke har været i Danmark før. Så det er der ingen grund til at bekymre sig om.
Årsagen til videresendelsen kan også være, at der er behov for, at US indhenter supplerende oplysninger fra dig. I så fald dumper der et brev ned i din postkasse i løbet af nogle uger.
Årsagen til videresendelsen kan også være, at der er behov for, at US indhenter supplerende oplysninger fra dig. I så fald dumper der et brev ned i din postkasse i løbet af nogle uger.
okay super Men han har været i DK før, han er født her, og har haft tidsbegrænset opholdstilladelse som udløb for 6 år siden... Så derfor tænker jeg om det kunne være derfor ?
-
Jeg ved ikke, hvorfor ambassaden har sendt din mands ansøgning videre til US. Og det er da også ret ligegyldigt. Det vigtige er, at I kan forvente et svar senest 60 dage efter, at han har søgt.
Ja jeg håber på svar inden... Det er da slet ikk til at holde ud det her
-
Mit bud på at ansøgelsen er sendt til US, skyldes måske at der ikke findes en dansk ambassade i Tunesien, men at der vist nok er lavet en repræsentationsaftale med den finske ambassade i Tunis.H.P skrev:Ja jeg håber på svar inden... Det er da slet ikk til at holde ud det her
Hvis dette er korrekt: Når den finske ambassade modtager en Schengen visum ansøgning på vegne af Danmark (dvs. det land hvor ansøger skal opholde sig mest i er Danmark hvorfor det er gennem en dansk ambassade eller repræsentation der skal søges), så behandler den finske ambassade ansøgningen efter de finske regler (reglerne imellem EØS landene er stadig ikke helt normaliseret).
Hvis ansøgningen kunne glide igennem de finske regler uden forbehold, udstedes visum uden videre. Men hvis de finske regler ikke til fulde kunne opfyldes, sendes ansøgningen per automatik til US for afgørelse (ligesom det gøres på danske ambassader).
Måske der er et krav i de finske visum regler som I ikke har været opmærksom på? Afleverede I ansøgningen på den finske ambassade?
Vh
Namlakhorn
SOM SAGT HAVDE MIN MAND MISFORSTÅET DEM PÅ AMBASSADEN I TUNIS OG HAN HAR FÅET VISUM OG KOMMER TIL DK OM 6 DAGENamlakhorn skrev:Mit bud på at ansøgelsen er sendt til US, skyldes måske at der ikke findes en dansk ambassade i Tunesien, men at der vist nok er lavet en repræsentationsaftale med den finske ambassade i Tunis.H.P skrev:Ja jeg håber på svar inden... Det er da slet ikk til at holde ud det her
Hvis dette er korrekt: Når den finske ambassade modtager en Schengen visum ansøgning på vegne af Danmark (dvs. det land hvor ansøger skal opholde sig mest i er Danmark hvorfor det er gennem en dansk ambassade eller repræsentation der skal søges), så behandler den finske ambassade ansøgningen efter de finske regler (reglerne imellem EØS landene er stadig ikke helt normaliseret).
Hvis ansøgningen kunne glide igennem de finske regler uden forbehold, udstedes visum uden videre. Men hvis de finske regler ikke til fulde kunne opfyldes, sendes ansøgningen per automatik til US for afgørelse (ligesom det gøres på danske ambassader).
Måske der er et krav i de finske visum regler som I ikke har været opmærksom på? Afleverede I ansøgningen på den finske ambassade?
Vh
Namlakhorn
hej.
jeg er en ung på som lige har været i tunesien, som fandten. "manden" nogen der ved hvad det koster at få lavet et visum og pas, har hørt meget forskelligt imkring det.
jeg er en ung på som lige har været i tunesien, som fandten. "manden" nogen der ved hvad det koster at få lavet et visum og pas, har hørt meget forskelligt imkring det.
-
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Pris på pas i Tunesien må din tunesiske ven da selv kunne finde ud af?
Ansøgning om visum koster i alt ca. 800 kr. Bemærk, at der ikke er en dansk repræsentation i Tunesien, der skal søges via den finske.
Læs i øvrigt på www.nyidanmark.dk om betingelserne for at få visum, og hvordan man søger.
Ansøgning om visum koster i alt ca. 800 kr. Bemærk, at der ikke er en dansk repræsentation i Tunesien, der skal søges via den finske.
Læs i øvrigt på www.nyidanmark.dk om betingelserne for at få visum, og hvordan man søger.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Et visum koster ikk noget at lave !!! Kun hvis de beder om ca 400 kroner, men dem skulle min mand ikk betale... Og pas... ja det må han da selv finde ud af, det er jo bare at spørge på den lokale politistation !
-
Der er normalt et gebyr for ansøgning om schengenvisum på cirka 400 kroner. Beløbet kan variere lidt fra land til land, så for at få oplyst den præcise størrelse af ansøgningsgebyret bør man besøge hjemmesiden for den ambassade, hvor man påtænker at søge om visum. Her står der som regel også en mængde anden information, som er vigtig at kende til, inden man går i gang med projektet. F.eks. om man skal bestille tid til aflevering af sin ansøgning, og hvilke bilag der forventes vedlagt ansøgningen.
Små børn, der rejser med deres forældre, og familiemedlemmer til EU-borgere, der udnytter retten til fri bevægelighed i et andet EU-land end deres hjemland, er fritaget fra det normale ansøgningsgebyr, men alle andre skal normalt betale.
Små børn, der rejser med deres forældre, og familiemedlemmer til EU-borgere, der udnytter retten til fri bevægelighed i et andet EU-land end deres hjemland, er fritaget fra det normale ansøgningsgebyr, men alle andre skal normalt betale.
nemlig fundiver
I Tunesien koster det oz ca 60 dollars at lave visum... Men det er en go ide at undersøge ALT inden man søger noget som helst, så intet kommer bag på en !
I Tunesien koster det oz ca 60 dollars at lave visum... Men det er en go ide at undersøge ALT inden man søger noget som helst, så intet kommer bag på en !
Kære medlemmer,
Jeg er ny herinde, og har en masse masse spørgsmål
Til at starte med vil jeg skrive, at der var tider, hvor jeg tænkte, at den mand, som jeg vil giftes med, skal være herfra, så jeg slipper for al den hovedpine, hvis det er en fra udlandet. (som man hører så meget om fra "andre")
Men nu, helt pludseligt, under min ferie, møder jeg min prins, og falder for ham. Jeg har nu været i tunesien et par gange. Vi holder kontakten via telefonisk, sms, mail og msn. Men vi kan spimpelthen ikk holde ud af være væk fra hinanden Det er virkelig hårdt.
Nårh men til sagen.
Vi vil begge giftes med hinanden, hvornår det bliver, ved jeg ikke, fordi at jeg er under min uddannelse, og bliver færdig næste år.
Min plan er, at jeg vil meget gerne have ham herop, så han kan være en del af min verden, samtidig vil jeg gerne introducere ham overfor min familie osv.
MEN, jeg ved virkelig ikke hvor jeg skal begynde fra. Im totally lost!
Jeg kan se at der er flere der kommer med links nyidanmark.dk - men jeg er forvirret, når jeg er derinde - hvor skal jeg gå efter, specifikt.
Hvordan er min status mht til at få ham herop, når jeg er studerende, plus, jeg arbejder ikke. (så ingen løn og jeg er heller ik så rig igen..)
Er det egentlig bedre/nemmere løsning at blive gift med ham der og så derefter søge visum til DK?
Det er så en af de to muligheder, jeg har foreløbigt.
Det sidste spm er så: Hvad skal jeg søge herover, og hvad skal han søge.
Der kommer nok flere spm undervejs, så håber virkelig at i vil være søde og hjælpsomme, og give mig råd om hvad er bedst og nemmest og hvad der gælder for mig, som studerende.
Hilsen,
Sara
Jeg er ny herinde, og har en masse masse spørgsmål
Til at starte med vil jeg skrive, at der var tider, hvor jeg tænkte, at den mand, som jeg vil giftes med, skal være herfra, så jeg slipper for al den hovedpine, hvis det er en fra udlandet. (som man hører så meget om fra "andre")
Men nu, helt pludseligt, under min ferie, møder jeg min prins, og falder for ham. Jeg har nu været i tunesien et par gange. Vi holder kontakten via telefonisk, sms, mail og msn. Men vi kan spimpelthen ikk holde ud af være væk fra hinanden Det er virkelig hårdt.
Nårh men til sagen.
Vi vil begge giftes med hinanden, hvornår det bliver, ved jeg ikke, fordi at jeg er under min uddannelse, og bliver færdig næste år.
Min plan er, at jeg vil meget gerne have ham herop, så han kan være en del af min verden, samtidig vil jeg gerne introducere ham overfor min familie osv.
MEN, jeg ved virkelig ikke hvor jeg skal begynde fra. Im totally lost!
Jeg kan se at der er flere der kommer med links nyidanmark.dk - men jeg er forvirret, når jeg er derinde - hvor skal jeg gå efter, specifikt.
Hvordan er min status mht til at få ham herop, når jeg er studerende, plus, jeg arbejder ikke. (så ingen løn og jeg er heller ik så rig igen..)
Er det egentlig bedre/nemmere løsning at blive gift med ham der og så derefter søge visum til DK?
Det er så en af de to muligheder, jeg har foreløbigt.
Det sidste spm er så: Hvad skal jeg søge herover, og hvad skal han søge.
Der kommer nok flere spm undervejs, så håber virkelig at i vil være søde og hjælpsomme, og give mig råd om hvad er bedst og nemmest og hvad der gælder for mig, som studerende.
Hilsen,
Sara