Lige et par sidste ting :)

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
camillacelik

Lige et par sidste ting :)

Indlæg af camillacelik » 02.07.2010 18:15:39

Hej Alle søde mennesker herinde :)
Så rejser jeg ned til min mand imorgen og aflevere de papir jeg har udfyldt for ham :) Så han kan ta til Ankara og søge visum
Der er bare liiiige et par sidste spørgsmål ang. de 3 blanketter han skal vedlægge:

Application for Schengen Visa:
Rubrik: 10 HVAD SKAL HAN SKRIVE HER?
Rubrik 18 HVAD SKAL HAN SKRIVE HER?
Rubrik 28 HVAD SKAL HAN SKRIVE HER?

Family appendix for appæocants appendix D
Dette skal min mand udfylde og kan det virkelig være rigtigt han skal udfylde en masse om hans mor far og søster?
HVAD BETYDER CITIZENSHIP??

APPENIX E som jeg skal udfylde:
Details particulars of the person you have invited? HVAD SKAL DER STÅ DER?

profession/occupation hvad er det?
employed since?

How long will he be staying skal jeg skrive he wills tay in sweeden forever with me ?

what is the purpose to the visit skal jeg skrive for at søge FS??

Who is paying for the journey the person to sweeden? Ska jeg skrive mig der hvis jeg forsøger ham

HÅBER EN ELLER ANDEN KAN HJÆLPE MED AT SVARE PÅ DISSE TING HER TIL AFTEN :)

cAMILLA

fundiver199

Re: Lige et par sidste ting :)

Indlæg af fundiver199 » 03.07.2010 08:11:36

camillacelik skrev:Application for Schengen Visa:
Rubrik: 10 HVAD SKAL HAN SKRIVE HER?
Rubrik 18 HVAD SKAL HAN SKRIVE HER?
Rubrik 28 HVAD SKAL HAN SKRIVE HER?
Læs den danske udgave af ansøgningsskemaet, hvis du har svært ved at forstå den engelske.

http://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/2 ... n_visa.pdf

I rubrik 10 spørges der om, hvem der har forældremyndigheden over en mindreårig visumansøger.

I rubrik 18 skal din mand oplyse, om han bor i et andet land end det, hvor han er statsborger.

I rubrik 28 skal din mand oplyse, om han har indrejsetilladelse til sit endelige bestemmelsessted, hvis dette er et andet end Schengen. D.v.s. hvis han efter sit ophold i Schengen rejser til et andet land end det land, hvor han har fast bopæl.

http://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/2 ... n_visa.pdf
camillacelik skrev:Family appendix for appæocants appendix D
Dette skal min mand udfylde og kan det virkelig være rigtigt han skal udfylde en masse om hans mor far og søster?
Ja.
camillacelik skrev:HVAD BETYDER CITIZENSHIP?? APPENIX E som jeg skal udfylde: Details particulars of the person you have invited? HVAD SKAL DER STÅ DER? profession/occupation hvad er det? employed since
Prøv Google Translate eller få et familiemedlem til at hjælpe dig med at oversætte, hvis du hverken behersker engelsk eller svensk, som er de to sprog, skemaet findes på.
camillacelik skrev:How long will he be staying skal jeg skrive he wills tay in sweeden forever with me?
Skriv 90 dage, da visum ikke kan udstedes for mere end 90 dage. Det skaber bare forvirring på ambassaden, hvis du skriver andet.
camillacelik skrev:what is the purpose to the visit skal jeg skrive for at søge FS??
Ja eller skriv “visit spouse” (besøge ægtefælle).
camillacelik skrev:Who is paying for the journey the person to sweeden? Ska jeg skrive mig der hvis jeg forsøger ham
Ja hvad ellers?

camillacelik

Indlæg af camillacelik » 11.07.2010 12:09:30

Mange tak for svaret fundiver

Jeg er taget til Tyrkiet nu og venter stadig paa mit svenske person bevis saa regner med jeg bare faar min mor til at hente det i sverige og derefter sende det med fax til mig jeg vil ikke hjem uden ham nu hihı.

Jeg har udfyldt alle papirene saa tror ikke der ka gaa noget galt.

men endnu engang tak

Camilla

kadar

Indlæg af kadar » 12.07.2010 22:37:03

Hej camillacelik

Jeg har flyttet til sverige samme dag som dig. Men efter 10 dage har jeg ringet til skatteværket for at høre om det har lavet en personnummer til mig, damen jeg snakkede med sagde der blev lavet og sendt en personnumer til mig hun har spørgt mig om jeg har modtaget. Jeg sagde nej og fik mit personnummer via telefonen, så tog jeg bare til skatteverket og lavet en personbevis. Derfor er det måske en god ide at ringe og hører om de har lavet dit personnumer, hvis du ikke har fået endu.

camillacelik

Indlæg af camillacelik » 13.07.2010 11:09:59

som sagt sidder jeg i tyrkiet lige nu og jeg har ringet til skatteverket som har givet mig mit person nummer :) Men jeg er ikke hjemme til at kunne faa papiret saa er der nogle der ved om det er muligt bare at skrive nummeret paa ansoegningspapirene?

Min mand vil lige prove senere at ringe til ambasaden for at hoere om de absolut skal have et kopi af at jeg bor i sverige eller om det er ok bare at faa mit svenske cpr ellers ska jeg heeelt tilbage til sverige hehe

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 13.07.2010 12:15:28

Ja, I må forhøre jer på ambassaden. Vær også opmærksom på, at de kan kræve originalt personbevis og ikke bare en kopi eller fax. Men der er forskel fra ambassade til ambassade, præcist hvad de kræver.

camillacelik

Indlæg af camillacelik » 13.07.2010 12:33:22

Er der nogle der har provet at de vil have orginal bevis ?? for saa sku jeg da aldrıg ha taget herned foer :(
Lige en ting jeg kom til at taenke paa jeg regner med at det maaske er ok at faa en kopi af mit svenske person nr ellers bruge nr bare som beskrevet overstaaende alt andet vi skal bruge er det bare:

pas billeder
visum papir e + d + visum blanket
kopi af pas
lejekontrakt af min bolig i sverige
vielelsattest

Lonsedler + aarsopgoerelse er det noget de skal bruge nu SAMT en BİLLET??????? eller en reservation er det vel?

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 13.07.2010 12:43:57

Ja, nogle ambassader kræver originalt personbevis med stempel og underskrift fra Skatteverket, og generelt gælder også, at personbeviset skal være udstedt til det rigtige formål, altså i jeres tilfælde "inbjudan", samt at det højst må være 30 dage gammelt, når det indleveres på ambassaden.

Skrev du ikke, at du ville få din mor til at tjekke din post i Sverige? Så kan hun vel også sende personbeviset til dig med posten, om nødvendigt? Men igen husk det må højst være 30 dage gammelt, når det indleveres.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 13.07.2010 15:21:45

Ja lønsedler samt evt. kontoudtog og/eller årsopgørelse til dokumentation for din økonomi skal vedlægges med det samme, hvis I skriver i ansøgningen, at det er dig, der betaler for rejse og ophold. Da min kæreste søgte visum i foråret, vedlagde hun mine 3 sidste lønsedler, og hvis man er ganske almindelig lønmodtager med fast månedsløn, så burde det være rigeligt.

Har man derimod en ujævn indtægt, f.eks. fordi man er studerende og mest arbejder i sommerferien, eller fordi man er tilkaldevikar, så kan det nok være en god ide at dokumentere sin økonomi mere udførligt og over en længere periode, og naturligvis specielt hvis den fremlagte dokumentation taler til ens fordel. Viser et kontoudtog, at kontoen er fuldstændig tom den sidste hverdag i hver måned, ja så er det nok bedre ikke at vedlægge noget kontoudtog, og så videre.

Der skal ikke fremvises flybillet ved ansøgning om visum, men der skal fremvises en reservation. Og som noget nyt skal der også fremvises dokumentation for, at man allerede har tegnet en rejseforsikring, og denne skal desuden også være gyldig i 14 dage ud over varigheden af den påtænkte rejse.

camillacelik

Indlæg af camillacelik » 14.07.2010 13:54:38

min mor henter mit personbevis i sverige imorgen... men jeg ved da ikke om det er det rigtige?

Jeg tog bare til skatteverket i malmo og fık regıstreret at jeg er flyttet til sverige og skulle bruge et person bevis og det har de sendt til min adresse.

vidste ikke der var saa mange forskellige personbevis?
haaber det er det rigtige jeg har faaet

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 14.07.2010 15:07:33

Nej, så er det ikke det rigtige. På nettet kan du bestille et nyt. Husk at bestille til inbjudan. Det, der allerede er sendt, er bEregnet til id-kort

Besvar