hei jeg er den 2 januar 2010 blevet gift med min mand i tunesien.. vi søgte visum 3 uger efter og ugen efter vi søgte fik han sit visum.. han har nu lige været heroppe og rejste hjem her den 19 maj. Vi vil søge igen så han kan rejse herop midt i november og så være her 3 mdr frem. Mit spørgsmål er så hvornår er det klogest at søge? samt hvis man søger nu og får tidligt svar på om han har fået det hvor lang tid må man så vente med at afhente visummet?
håber i kan hjælpe mig vider:)
MVH
Bonni
hvornår skal der søges samt afhnetes visum:)
hvornår skal der søges samt afhnetes visum:)
Hey jeg er 23 år og sammen med en ung fyr fra Tunesien 
-
fundiver199
Re: hvornår skal der søges samt afhnetes visum:)
Med de nye regler, som trådte i kraft 5. april 2010 (schengenkodex), kan man tidligst søge om et visum 90 dage før den planlagte rejse. Visum skal herefter udstedes i løbet af højest 15 eller i særlige tilfælde 30 eller 60 dage. Når visum er bevilget, så har man 90 dage til at hente det og gennemføre sin rejse til Schengen. Bemærk at den nye procedure også betyder, at du skal udfylde en invitationsblanket i stedet for at skrive et invitationsbrev, og din mand skal fremvise bevis på tegnet rejseforsikring, allerede når han søger om visum. Læs mere på nyidanmark samt ambassadens hjemmeside.
Re: hvornår skal der søges samt afhnetes visum:)
Okay ja han skulle nemlig gerne her op i slutningen af november så havde tænkt at søge når jeg så rejser derned på ferie først i september.. men der var ingen problemer første gang og det tog kun en uge så håber da bare det går ligeså godt den her gang 
Hey jeg er 23 år og sammen med en ung fyr fra Tunesien