Bank certification ved visum til Filippinerne

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
hh2k

Bank certification ved visum til Filippinerne

Indlæg af hh2k » 18.05.2010 18:28:23

Hej

Hvad dækker begrebet "Bank certification" over når man skal søge visum til Filippinerne.

Punkt 8 på denne liste http://www.norway.ph/Embassy/visainfo/v ... ngen-visa/

Jeg har tidligere fået at vide det er et konto udtog, men det har jeg nu fået at vide ikke er nok.

På forhånd tak

Henrik

fundiver199

Re: Bank certification ved visum til Filippinerne

Indlæg af fundiver199 » 18.05.2010 19:11:02

hh2k skrev:Jeg har tidligere fået at vide det er et konto udtog, men det har jeg nu fået at vide ikke er nok.
Den, som har givet dig den information, må vel også kunne forklare dig, hvad "bank certification" så er.

I øvrigt mener du vel, hvad der skal til, når man søger visum fra Filippinerne og ikke til Filippinerne. I hvert fald linker du til den norske ambassade i Manila, og den har ikke kompetence til at udstede visa til Filippinerne. Den kan kun udstede visa til Norge, Danmark og Island.

Henrik S

Indlæg af Henrik S » 18.05.2010 23:21:08

Hej Henrik

Jeg har lige søgt og fået Schengen visa til min kæreste.
Jeg sendte årsopgørelse både fra bank og skat, og så lønsedler med.
Det var øjensynlig nok.
Samme ambassade.

Venlig hilsen
Henrik

hh2k

Indlæg af hh2k » 20.05.2010 08:01:50

fundiver199 skrev:
hh2k skrev:Jeg har tidligere fået at vide det er et konto udtog, men det har jeg nu fået at vide ikke er nok.
Den, som har givet dig den information, må vel også kunne forklare dig, hvad "bank certification" så er.

I øvrigt mener du vel, hvad der skal til, når man søger visum fra Filippinerne og ikke til Filippinerne. I hvert fald linker du til den norske ambassade i Manila, og den har ikke kompetence til at udstede visa til Filippinerne. Den kan kun udstede visa til Norge, Danmark og Island.

Hej

Ja det er TIL Filippinerne ..

De har sagt det på ambassaden, så jeg vil egentligt bare gerne høre, hvad andre har sendt med, under det punkt.

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 20.05.2010 08:17:06

hh2k skrev:
Ja det er TIL Filippinerne ..
Hvilken type visum er det, du som dansker ønsker at søge til Filippinerne? Og hvis du som dansker ønsker et visum til Filippinerne, så har Norges ambassade i Manila da intet med det at gøre. Det er derimod Filippinernes ambassade i enten Stockholm eller Oslo, du skal have fat i for visering til Filippinerne.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 20.05.2010 09:18:41

Danske statsborgere er visumfri ved turistrejser til Filippinerne af indtil 21 dages varighed. Ønsker man at blive længere, så kan man efter ansøgning og mod betaling af gebyr få et visum til i alt 59 dages ophold på et af de mange lokale immigrationskontorer på Filippinerne. Man kan også få et sådant visum inden afrejse på den filippinske ambassade i Oslo, men i mange tilfælde vil det være nemmere og billigere at klare sagen på Filippinerne efter sin ankomst. Når de 59 dage er gået, så kan man forlænge sit visum for 1 eller 2 måneder ad gangen i helt op til 2 år. Det koster så igen et fornyet ansøgningsgebyr hver gang.

Jeg har aldrig hørt om, at vesterlændinge er blevet bedt om at dokumentere deres økonomi ved ansøgninger om visumforlængelser på Filippinerne. Med mindre du ligner en bums, så vil man betragte det som en selvfølge, at du naturligvis har penge til at betale for dit fortsatte ophold i landet. Der er jo heller ikke det store incitament for en dansker til at arbejde illegalt på Filippinerne, da lønningerne i Danmark er mange gange højere.

Besvar