Hej,
min kone har fået tilbudt et semester i England som udvekslingsstuderende. Nu forholder det sig sådan, at det ikke er helt så nemt som jeg havde håbet på, da England ikke høre med til Schengen aftalen.
Spørgsmålet er: Kan hun få en opholdstilladelse til studiet? Hun er gift med mig (tysk statsborger), bosat i København, ukrainsk statsborger og har en opholdstilladelse til Danmark i 5 år.
Kan det give nogen problemer? Har hørt fra en veninde, at hun fik afslag...
Håber at få input!
visum til studie-visum til ukrainer
-
fundiver199
Re: visum til studie-visum til ukrainer
Folk i dette forum er ikke eksperter i alle mulige landes lovgivning, da forum i hovedsagen henvender sig til par, der gerne vil bo sammen i Danmark eller evt. et af vores nabolande.
Du kan selvfølgelig godt være heldig, at der er en af læserne her, som tilfældigvis kender noget til den britiske lovgivning om studieophold, men chancen er nok ret minimal. Så jeg foreslår, at du stiller dit spørgsmål i et britisk internetforum - eller undersøger sagen selv.
Du kan selvfølgelig godt være heldig, at der er en af læserne her, som tilfældigvis kender noget til den britiske lovgivning om studieophold, men chancen er nok ret minimal. Så jeg foreslår, at du stiller dit spørgsmål i et britisk internetforum - eller undersøger sagen selv.