Hej
Har nu haft min fantastiske kæreste fra Uganda her i 3 måneder og vi vil søge om et andet kort besøgsvisum.
Nogen der ved om man skal aflevere alle papir igen anden gang man søger, eller om dette ikke er nødvendigt. Her tænker jeg på bank udskrifter, jobkontrakter, skolepapir osv.
Håber i kan hjælpe.
Vh Nina
Visum anden gang
-
fundiver199
Re: Visum anden gang
Proceduren er fuldstændig den samme, uanset hvor mange gange man tidligere har været i Schengen på visum, så hele møllen skal vedlægges ansøgningen igen. Til gengæld er det gode chancer for, at ambassaden vil udstede visum selv i stedet for at sende sagen til Udlændingeservice, og så tager det kun nogle få uger.
Mange tak for svaret. Det håber vi meget på. Men lige et spørgsmål til. Det er den norske ambassade i Uganda som håndtere ansøgninger til danmark. Er de også istand til at tage denne beslutning eller må vi forvente det bliver send til danmark?
-
fundiver199
Det norske ambassade har fået overladt al den kompetence, som en dansk ambassade også ville have, hvis det var den, som tog sig af viseringen i det pågældende land. Så svaret på dit spørgsmål er ja.
Langt de fleste visumafgørelser træffes jo på ambassaderne, og er der f.eks. tale om et visum til et forretningsbesøg, som vel at mærke kan dokumenteres, så er det sjældent, at sagen sendes videre til Udlændingeservice. Det er i hovedsagen ansøgninger om visum til besøg hos kærester, ægtefæller og andre familiemedlemmer, som sendes videre til US.
Langt de fleste visumafgørelser træffes jo på ambassaderne, og er der f.eks. tale om et visum til et forretningsbesøg, som vel at mærke kan dokumenteres, så er det sjældent, at sagen sendes videre til Udlændingeservice. Det er i hovedsagen ansøgninger om visum til besøg hos kærester, ægtefæller og andre familiemedlemmer, som sendes videre til US.
Fundiver,
har du nogen idé on den Norske ambassade i Libanon, har kompetence til at udstede visum ?
min mand søger for anden gang visum. og de oplysninger der er ændret siden første ansøgning er:
1. ansøgning: forlovelde og i arbejde
2. ansøgning: ægtefælle og arbejdsløs.
mvh nado
har du nogen idé on den Norske ambassade i Libanon, har kompetence til at udstede visum ?
min mand søger for anden gang visum. og de oplysninger der er ændret siden første ansøgning er:
1. ansøgning: forlovelde og i arbejde
2. ansøgning: ægtefælle og arbejdsløs.
mvh nado
-
fundiver199
Her kan du se en liste over hvilke repræsentationsaftaler, der er indgået i forskellige lande. Den norske ambassade i Libanon er med på listen, så ja.
http://www.um.dk/da/menu/borgerservice/ ... onsaftaler
http://www.um.dk/da/menu/borgerservice/ ... onsaftaler