Langt om længe har vi søgt turistvisa til min tunesiske kæreste. Snakkede så med US i dag, fik så at vide ar spørgeskema til mig var på vej.
Hvad skal man svare på i et spørgeskema?
Er bange for at de nægter ham visum, da jeg sidder økonomisk hårdt i det, så længe vores situation er sådan som den er. Med kun én indtægt, til at betale hus, bil og forsørge hans datter.
Kan de det? nægte ham visum, fordi jeg er "fattig" ?
Ja, bekymringerne er mange...
VH Masa
spørgeskema på vej..
-
fundiver199
Re: spørgeskema på vej..
Grundlæggende skal du bekræfte, at du kender din kæreste og venter besøg af ham. Herudover vil man na-turligvis kigge på, om de ting, som du skriver, svarer til, hvad din kæreste har skrevet i sin ansøgning, og hvad der står i det invitationsbrev, som du har sendt ham. Dermed får man jo bl.a. en bekræftelse på, at in-vitationsbrevet virkelig kommer fra dig og ikke er noget, som han selv har skrevet eller fået en ven til at skrive for sig.
Man kigger ikke så meget på din økonomi men mere på, om jeres historie virker troværdig, og om det vir-ker sandsynligt, at din kæreste vil vende tilbage til sit hjemland, når ferien i Danmark er slut. Dog kan man naturligvis forlange, at I skal dokumentere, at I overhovedet har penge til hans rejse og ophold, for ellers må der jo være noget muggent ved hele ansøgningen.
Men i praksis har jeg nu aldrig hørt om, at der er givet afslag på visum til besøg hos en kæreste eller ægte-fælle i Danmark, fordi denne havde en dårlig økonomi. Så jeg tror, at det er en unødvendig bekymring at gøre sig.
Man kigger ikke så meget på din økonomi men mere på, om jeres historie virker troværdig, og om det vir-ker sandsynligt, at din kæreste vil vende tilbage til sit hjemland, når ferien i Danmark er slut. Dog kan man naturligvis forlange, at I skal dokumentere, at I overhovedet har penge til hans rejse og ophold, for ellers må der jo være noget muggent ved hele ansøgningen.
Men i praksis har jeg nu aldrig hørt om, at der er givet afslag på visum til besøg hos en kæreste eller ægte-fælle i Danmark, fordi denne havde en dårlig økonomi. Så jeg tror, at det er en unødvendig bekymring at gøre sig.