Jeg har en kærste fra Zambia og hun har tidligere været her 2 gange hver gang på turis visum og i 3 måneder.
Hun er selvfølgelig taget hjem som hun skulle.
Næste gang hun kommer kunne vi godt tænke os at gifte os og derefter søge om at få hendes søn herop, jeg skal til Zambia og besøge hende og ville i den forbindelse tage ind på den Danske ambasade og spørge dem til råds, men er i tvivl om det er en god ide.
Hvis jeg skulle det skulle jeg fortælle dem at vi er kærster og at vi planlægger at gifte os, men jeg er bange for at hun så ikke får tutist visum igen.
Nogen der har erfaringer med dette ?
Kan jeg spørge på ambasaden
-
fundiver199
Re: Kan jeg spørge på ambasaden
Du skal nok ganske rigtigt hente råd og vejledning andre steder end på den danske ambassade. Dels fordi det ikke er deres opgave at vejlede jer, dels fordi de ikke må udstede et visum til en person, der har tænkt sig at bruge det til at søge fast ophold i Danmark.
Hvis du ikke mener, at den rådgivning, som du får her i forum er tilstrækkelig, så kan du kontakte en advokat med speciale i familiesammenføringssager.
Hvis du ikke mener, at den rådgivning, som du får her i forum er tilstrækkelig, så kan du kontakte en advokat med speciale i familiesammenføringssager.