Hvad skal jeg gøre herfra? Nogen søde mennesker derude der kan hjælpe mig?
Hjææææælp
Hjææææælp
Jeg er lige blevet gift med min mand fra Tyrkiet, og nu står jeg og gerne vil have ham til Dk så han kan møde min familie.. Problemet er at vi kun er gift af en Imam, så det er ikke et registreret ægteskab.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Hjææææælp
Eftersom i ikke er gift - hverken efter tyrkisk eller dansk lov - så må du invitere ham som kæreste. For statsborgere fra Tyrkiet gælder, at der som udgangspunkt gives visum til ægtefæller, faste samlevere, kærester og forlovede, børn uanset alder, forældre, søskende og deres ægtefæller, dog efter langvarig sagsbehandling, og du må være forberedt på at skulle stille garanti på 56.512 kr, da du næppe (endnu) kan bevise at i er samlevende. Det ville jo kræve, at du har været udvandret til Tyrkiet.
Du kan gå ind på denne side og læse, hvad i skal gøre:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... soeger.htm
Du kan gå ind på denne side og læse, hvad i skal gøre:
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... soeger.htm
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Re: Hjææææælp
Blot som en præcisering, så er "langvarig sagsbehandling" p.t. cirka 12 uger fra det tidspunkt, hvor referencen har fremsendt et udfyldt spørgeskema til Udlændingeservice. Hertil skal lægges den tid, som ambassaden er om at sende sagen til Udlændingeservice og den tid, som Udlændingeservice er om at sende spørgeskemaet til referencen.
Så forvent en samlet sagsbehandlingstid på cirka 4 måneder, så går I ikke helt galt i byen.
Da I ikke er gift og der dermed ikke er noget, som på papiret forbinder jer med hinanden, så kan I evt. også vælge, at din kæreste søger om visum til at besøge nogen i Sverige eller et andet Schengenland, hvis han kender nogen der, som er villige til at invitere ham på besøg.
Det officielle formål med besøget skal så naturligvis være at besøge dem, og han skal ikke skrive i ansøgningen, at han har en kæreste i Danmark.
Sverige udsteder normalt turistvisa efter en sagsbehandlingstid på 2-4 uger, og der skal ikke stilles bankgaranti. Så det er en hel del nemmere at have med at gøre, og et Schengenvisum gælder naturligvis til alle Schengenlandene.
Så når din kæreste efter at par dage er færdig med at besøge sine venner i Sverige, kan han fuldt lovligt tilbringe resten af sin ferie sammen med dig i Danmark. Og I kan også blive gift i Danmark, så der ikke skal stilles bankgaranti ved hans næste visumbesøg.
Eller I kan søge om familiesammenføring, medens han er her på sit Schengenvisum, hvis I mener, at I opfylder alle kravene herunder tilknytningskrav og 24-års regel m.m.
Så forvent en samlet sagsbehandlingstid på cirka 4 måneder, så går I ikke helt galt i byen.
Da I ikke er gift og der dermed ikke er noget, som på papiret forbinder jer med hinanden, så kan I evt. også vælge, at din kæreste søger om visum til at besøge nogen i Sverige eller et andet Schengenland, hvis han kender nogen der, som er villige til at invitere ham på besøg.
Det officielle formål med besøget skal så naturligvis være at besøge dem, og han skal ikke skrive i ansøgningen, at han har en kæreste i Danmark.
Sverige udsteder normalt turistvisa efter en sagsbehandlingstid på 2-4 uger, og der skal ikke stilles bankgaranti. Så det er en hel del nemmere at have med at gøre, og et Schengenvisum gælder naturligvis til alle Schengenlandene.
Så når din kæreste efter at par dage er færdig med at besøge sine venner i Sverige, kan han fuldt lovligt tilbringe resten af sin ferie sammen med dig i Danmark. Og I kan også blive gift i Danmark, så der ikke skal stilles bankgaranti ved hans næste visumbesøg.
Eller I kan søge om familiesammenføring, medens han er her på sit Schengenvisum, hvis I mener, at I opfylder alle kravene herunder tilknytningskrav og 24-års regel m.m.