hvor mange penge skal der medbringes på rejse.

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
tomat

hvor mange penge skal der medbringes på rejse.

Indlæg af tomat » 18.10.2009 13:21:51

hej til jer alle.

jeg har samme spørgsmål, som nado har stillet og naturligvis læst det udmærket svar----

jeg er dog en smule i tvivl om det er samme regler fra alle ambassader.

min veninde er fra colombia, "turistlandegruppe" og har fået visum til danmark i 30 dage.

jeg har skrevet invitations brev til hende, og betaler alle udgifter og ophold, også bevist at jeg har penge nok til hendes ophold, men stadigvæk påstår den svenske ambassade i bogota (colombia), at hun skal medbringe 40 euros pr. dag i hendes hånd bagage, fordi det vil være nemmere at komme gennem paskontrol, i schengen lande, uden nogle problemer-- jeg forstår slet ikke, hvis hun skal møde frem med 1200 euros i hendes hånd bagage, det må være letsindig opbevaring af kontante penge.

jeg føler mig, en smule usikker om dette emne, og om der måske kan være forskel fra land til land, eller ambassade?????---- jeg håber på et svar, der er enstydig med svaret der er givet til noda, og jeg vil føle mig sikker.

mange tak for svaret og held og lykke til alle brugere af dette fantastiske forum

tomat

fundiver199

Re: hvor mange penge skal der medbringes på rejse.

Indlæg af fundiver199 » 19.10.2009 06:51:46

Det kan jo være ligegyldigt, hvad ambassaden siger, det er pasbetjentene i Schengen, der bestemmer, om hun får lov til at rejse ind eller ej. Det har ambassaden ingenting at gøre med.

Jeg er helt enig med dig i, at det er uforsvarligt at rejse rundt med så mange penge i kontanter. Så hvis din kæreste endelig skulle leve op til dette krav, så måtte det jo blive ved at I købte nogle rejsechecks, eller ved at hun fik sig et kreditkort.

Men som nævnt i den pågældende tråd, det er jo pløk hamrende åndssvagt, når hun netop skal besøge nogen i Schengen, som har penge i banken til at dække hendes udgifter.

Reglerne er jo lavet med henblik på turister, ikke folk der skal på familiebesøg, og da de ikke bliver håndhævet i praksis, skal man naturligvis bare glemme alt om dette idioti.

Mange besøger jo deres kæreste i 90 dage, og de skulle så rejse rundt med 30.000 kroner på sig i kontanter eller rejsechecks. Det siger da sig selv, at det er der ingen mennesker, der gør.

Besvar