Muligt at ændre planlagte visum datoer ?
Muligt at ændre planlagte visum datoer ?
Kære medlemmer
Min kæreste og jeg er igang med at ansøge om et 3 måneders visum, og sagen ligger i US.
Jeg har i invitationsbrevet beskrevet fra og til dato hvor visummet skal gælde fra og til men vil muligvis gerne ændre datoerne.
Kan man ændre denne periode ved at kontakte US, ?
eller SKAL man indgive en ny ansøgning med nye datoer for ønsket visum ?
Håber nogen kan hjælpe
Mange hilsner
Jimmi
Min kæreste og jeg er igang med at ansøge om et 3 måneders visum, og sagen ligger i US.
Jeg har i invitationsbrevet beskrevet fra og til dato hvor visummet skal gælde fra og til men vil muligvis gerne ændre datoerne.
Håber nogen kan hjælpe
Mange hilsner
Jimmi
Re: Muligt at ændre planlagte visum datoer ?
De gange vi har søgt visum har vi ikke skrevet noget i brevet. Det er jo sådan at ingen ved hvornår sagsbehandlingen er færdig , US ved det nok heller ikke.dim skrev:Kære medlemmer
Håber nogen kan hjælpe
Mange hilsner
Jimmi
Så når visum er klar så kan i begynde at se jer efter nogle flybilletter.
Flere ambassader advarer også imod at købe flybiletter før visumbehandlingen er fuldført.
Min erfaring er altså at datoer er helt underordnet i forbindelse ed invitationsbrev og visumansøgning.
De gange vi har søgt visum har vi ikke skrevet noget i brevet. Det er jo sådan at ingen ved hvornår sagsbehandlingen er færdig , US ved det nok heller ikke.
Flere ambassader advarer også imod at købe flybiletter før visumbehandlingen er fuldført.
Min erfaring er altså at datoer er helt underordnet i forbindelse ed invitationsbrev og visumansøgning.[/quote]
Okay. Jeg har blot skrevet en forventet periode i invitationsbrevet da der var en rubrik til samme formål. Men så er det vel i realiteten flybilletten som afgør perioden, for visummets gyldighed. Jeg ved at visum først bliver indsat i passet når man afhenter det, og fremviser flybilletten. Så må det jo være disse datoer der glæder som gyldighedsperiode ?
Min erfaring er altså at datoer er helt underordnet i forbindelse ed invitationsbrev og visumansøgning.[/quote]
Okay. Jeg har blot skrevet en forventet periode i invitationsbrevet da der var en rubrik til samme formål. Men så er det vel i realiteten flybilletten som afgør perioden, for visummets gyldighed. Jeg ved at visum først bliver indsat i passet når man afhenter det, og fremviser flybilletten. Så må det jo være disse datoer der glæder som gyldighedsperiode ?
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
dim,
Det vil altid være datoerne i visum, der afgør, hvor længe personen kan opholde sig i et fremmed land. Datoerne på flybilletten må ikke overskride datoen i visummet. Gør den det, kan I risikerer, at visummet trækkes tilbage. Så spørg udstederen af visum, når den der klar, hvilken udløbsdato den har, og tilpas derefter flybilletten til det.
Det vil altid være datoerne i visum, der afgør, hvor længe personen kan opholde sig i et fremmed land. Datoerne på flybilletten må ikke overskride datoen i visummet. Gør den det, kan I risikerer, at visummet trækkes tilbage. Så spørg udstederen af visum, når den der klar, hvilken udløbsdato den har, og tilpas derefter flybilletten til det.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
-
dotGusten
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
Det er mit indtryk, at ambassaden vil se flybilletten i forbindelse med udstedelse af visum. Og visum datoerne angives af ambassaden i forhold til flybilletten, så det hele passer sammen.Kim P. Nyberg skrev:dim,
Okay. Hvis min kæreste får meddelt visum, skal det så afhentes på ambassaden inden for en bestemt periode. For eks. hvis nu hun får meddelt visum i nov, men vi først ønsker at bruge det i dec, hvad så ?
dim skrev:Okay. Hvis min kæreste får meddelt visum, skal det så afhentes på ambassaden inden for en bestemt periode. For eks. hvis nu hun får meddelt visum i nov, men vi først ønsker at bruge det i dec, hvad så ?
når din kæreste blir ringet op af ambassaden så siger de at hun kan komme med flybilletter eller reservations kode på en e-ticket ,som det hedder idag.
Desuden vil de se en godkendt schengen rejsesygeforsikring.
Så køber du flybilletter og forsikring med de datoer som passer jer.
Så går hun ned på ambassaden og får visum-sticker i passet med datoer som passer til datoerne på billetterne og forsikringen.
Okay,
Hvad hvis min mand f.eks. lad os sige han får sit visum idag og kan komme og hente det på ambassaden nu, men han vil så gerne først rejse d.1 februar næste år og vi har bestilt billetter der (dermed er der gået 4 måneder fra udstedelsen af visummet), vil det have nogen betyning el .konsekvenser, at han først kommer og rejser næste år???
Og hvorlænge gælder et turist-/schengen visum normal til?? Afhænger det af hvilket land man kommer fra?
En anden ting, er skal han frremvise sit flybillet inden ambassaden kan sætte visum sticker inde i hans pas?? min mand kunne vel godt hente sit visum næste år senest d.1.feb og så der vise sit flybillet - for så vil både datoerne for visum og flybilletten passe ind sammen - eller hvad???
Håber nogle kan svare på mine spørgsmål.
Hvad hvis min mand f.eks. lad os sige han får sit visum idag og kan komme og hente det på ambassaden nu, men han vil så gerne først rejse d.1 februar næste år og vi har bestilt billetter der (dermed er der gået 4 måneder fra udstedelsen af visummet), vil det have nogen betyning el .konsekvenser, at han først kommer og rejser næste år???
En anden ting, er skal han frremvise sit flybillet inden ambassaden kan sætte visum sticker inde i hans pas?? min mand kunne vel godt hente sit visum næste år senest d.1.feb og så der vise sit flybillet - for så vil både datoerne for visum og flybilletten passe ind sammen - eller hvad???
Håber nogle kan svare på mine spørgsmål.
Min mand blev ringet op af ambassaden for snart 14 dage siden og her fik han at vide at han havde fået visum igen og han havde 6 måneder til at komme og hente sit visum. Vi henter det dog den 19/10 da vi skal rejse hjem sammen den 31/10..Så man behøver altså ikke at hente det lige med det samme..Nu er min mand godt nok fra tyrkiet, ved ikke om det også gælder i andre lande..
Fra Filippinerne gælder det, at et visum skal bruges maks. 3 mdr efter godkendelsen. D.v.s. rejsen skal også foretages inden de 3 mdr er gået.
- working my way up from nothing to poverty
- don't click here >>http://webshop.incomm.dk<<
- don't click here >>http://webshop.incomm.dk<<