Det er vel kun uklogt, hvis ens situation er sådan, at man burde kunne forudse, at man ikke kan få bevilget FS. For så vil det at indgive en ansøgning om FS, medens ægtefællen er i Danmark på turistvisum, kunne tolkes som et forsøg på at forlænge visumopholdet med en periode på "processuelt ophold", indtil man får det forudsigelige afslag på sin ansøgning om FS.deva skrev:Jeg har haft kontakt til 2 advokater. Begge med speciale i familiesammenføringer og begge siger det samme at det vil være MEGET uklogt at søge 1. gang ægtefællen er i landet på visum. Ellers kan det komme til at koste dyrt i sidste ende. Såsom nægtet angang til indrejse og ingen mulighed for nyt visum.
Og hvis US mener, at man har indgivet en ansøgning om FS primært med dette formål for øje, så kan de ganske rigtigt tildele den udenlandske ægtefælle en karantæneperiode, hvor der ikke kan bevilges nyt visum.
I jeres tilfælde ved I, at I ikke opfylder 24-års reglen. Men I har en begrundet formodning om, at I vil kunne få dispension fra denne regel, fordi du har børn fra et tidligere forhold i Danmark (særbørn).
Jeg må indrømme, at jeg i den situation ikke helt forstår, hvorfor advokaterne mener, at din mand skulle risikere karantæne, hvis I søger om FS under hans visumophold i Danmark.
Men i modsætning til advokaterne har jeg jo heller ikke kendskab til alle detaljer i jeres sag, så I bør naturligvis lytte til de professionelle råd, I har fået.