Hvor lang tid går der mht. garantien bliver fritstillet?

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Hoping
Geografisk sted: Denmark/Turkey

Hvor lang tid går der mht. garantien bliver fritstillet?

Indlæg af Hoping » 19.08.2009 11:41:34

Hei Allesammen.

Vil li høre om Jeres oplevelse og ventetid på garantien.

Min kæreste rejste hjem den 31/7 og var på ambassaden den 17/8 for at få garantien fristillet.

Jeg ringer ind til US idag og spørger hvor lang tid der går, de bekræfter at dokumentation for at han er rejst hjem er modtaget hos US den 18/8. Hun siger at den normale ventetid ligger på 2-3 uger MEN pga. deres travlhed vil der nu gå mellem 1-2 måneder, før garantien bliver fristillet..

KAN DET VIRKELIG PASSE, AT DET TAGER SÅ LANG TID?? :?

Håber nogle af Jer kan hjælpe, evt. om hvor lang tid det tog for jer.

Mvh. Helene

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Hvor lang tid går der mht. garantien bliver fritstillet?

Indlæg af Kim P. Nyberg » 19.08.2009 11:52:22

Ja, det kan godt passe, at de har så travlt. Alt hvad der kan kravle og gå derinde, er blevet sat til at hjælpe med at behandle studievisum-ansøgninger. Og dem har de rigtig mange af i år (mange flere end tidligere år), og meget kort tid til at behandle, da studierne meget snart begynder. Først når tilstandene bliver "normale" igen, er der tid til at kigge på frigivelser og andre ikke akutte ting.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Blondie

Indlæg af Blondie » 08.10.2009 17:15:02

Undskyld at jeg tillader mig at blande mig, men har dog et spørgsmål:)

Min kæreste er fra Ghana og 21 år. Jeg er selv dansker og 25 år. Da det ikke hjælper os, at blive gift pga. hans alder, overvejer jeg kraftigt at stille denne sikkerhedsgaranti, så han kan komme til dk på turistvisum. Men det skal lige siges, at han bor i England nu, da han er gift med en engelsk pige. Han har arbejde og spiller proff. fodbold i England, og vender tilbage inden de 90 dage er gået.
Jeg har bare hørt noget om, at man KUN skal stille denne sikkerhedsgaranti 1. gang vi ansøger om turistvisum, og hvis jeg så får pengene tilbage når han er rejst tilbage til england, skal jeg så ikke stille sikkerhedsgaranti 2. gang vi søger om turistvisum igen??

Håber I ved lidt om dette, da jeg er ved at blive idiot af, at læse mig frem til uforstålige ting..

Mange tak..
Blondie

Hoping

Indlæg af Hoping » 08.10.2009 17:48:34

Heisa.
Jeg stillede garantien første gang, da han så vendte hjem til hjemlandet og fremviste pas m.m. gik der li knap 1 måned så blev garantien frigivet.

Vi fik visum anden gang allerede 35 dage efter vi søgte og jeg er ikke blevet bedt om at stille nogen garanti..

Blondie

Indlæg af Blondie » 08.10.2009 17:54:52

1000 tak for dit svar. Hvor kommer gan fra?
Men er det ik korrekt, at han så skal vente 90 dage , før at han kan rejse til dk igen?

Hoping

Indlæg af Hoping » 08.10.2009 18:26:22

Han er fra Tyrkiet. Jow det skal man.. Han rejste hjem den 31/7 - Ansøgte om nyt visum den 17/8 og fik så ''godkendt'' visum 15/9.. (det var vist mindre end 35 dage, huskede li forkert) Hahaa..

Men han kan rejse ind igen 2/11 hvilket så er planen :-)

Besvar