Voldsdom pga slagsmål ved fest
Voldsdom pga slagsmål ved fest
Hej
Er der nogen af jer der ved om det kan skabe problemer med FS hvis man er dømt for en mindre voldsdom pga slagsmål ved en fest ?
Er der nogen af jer der ved om det kan skabe problemer med FS hvis man er dømt for en mindre voldsdom pga slagsmål ved en fest ?
Re: Voldsdom pga slagsmål ved fest
Hejsa.
Ja det er jeg desværre bange for. Men skal ikk kunne sige det med sikkerhed.
Ja det er jeg desværre bange for. Men skal ikk kunne sige det med sikkerhed.
Hej.styx32 skrev:Hej
Der er jo ikke så meget at gøre ved det nu.
Men har ikke alle raske mænd været i slåskamp på et eller andet tidspunkt?
Keff.
Jo det har mange vel, men det er maaske ikk saa mange der staar i den situation at de skal söge fs efterfölgende.
Men igen, skal ikk kunne sige om det vil have nogen indflydelse, men naar man tænker paa hvor meget man skal leve op til og tjekkes for, saa ville det ikk komme bag paa mig hvis det havde noget at sige.
Men igen, skal ikk kunne sige om det vil have nogen indflydelse, men naar man tænker paa hvor meget man skal leve op til og tjekkes for, saa ville det ikk komme bag paa mig hvis det havde noget at sige.
-
dotGusten
- Geografisk sted: Abidjan, Côte d'Ivoire
- Kontakt:
På side 21 og 22 i ansøgningspakken kan du læse mere om de strafbare forhold, der vil kunne give anledning til bekymring i forbindelse med en familiesammenføringssag.
Det fremgår ikke af dit indlæg, hvem den forurettede var, men hvis det var din kone, samlever, barn, vil du skulle vente 10 år på en familiesammenføring.
Det fremgår ikke af dit indlæg, hvem den forurettede var, men hvis det var din kone, samlever, barn, vil du skulle vente 10 år på en familiesammenføring.
til dotgusten
det var en ven vi var til fest og havde været lidt små funde kom op og skændes og så ja vi slog lidt løs på hinanden.
så det er ikke ægtefælle ellelr barn.
men er dømt efter en 244 mener jeg den hedder (den milde voldsparagraf) den er godt nok nævnt men jeg tror kun det er ved ægtefæller og børn.
det var en ven vi var til fest og havde været lidt små funde kom op og skændes og så ja vi slog lidt løs på hinanden.
så det er ikke ægtefælle ellelr barn.
men er dømt efter en 244 mener jeg den hedder (den milde voldsparagraf) den er godt nok nævnt men jeg tror kun det er ved ægtefæller og børn.
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
På et informationsmøde i Herning den 2. april i år, fortalte US, at FS er umulig i 10 år efter at man er dømt for vold.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
til kim
Det gælder da kun hvis det drejer sig om ægtefælle ?
det står der på FS blanketten
Det gælder da kun hvis det drejer sig om ægtefælle ?
det står der på FS blanketten
til kim
udfrag fra www.nyidanmark.dk
i en periode på 10 år inden afgørelsen ikke må være dømt for vold mv. mod en tidligere ægtefælle/partner.
det jeg har været indblandet i er et slagsmål med en tidligere bekendt alså ikke noget med en tidligere partner eller ægtefælle.
det står også på selve FS blanketten sådan som jeg læser det-
udfrag fra www.nyidanmark.dk
i en periode på 10 år inden afgørelsen ikke må være dømt for vold mv. mod en tidligere ægtefælle/partner.
det jeg har været indblandet i er et slagsmål med en tidligere bekendt alså ikke noget med en tidligere partner eller ægtefælle.
det står også på selve FS blanketten sådan som jeg læser det-
-
Kim P. Nyberg
- Kontakt:
Det nævnte de intet om på mødet, så jeg fik indtrykket af voldsdom generelt på mødet.
Hej Kim
det er så bare underligt at du skriver under på selve FS blanketten at du ikke er straffet for vold mod ægtefælle hvis det var alle domme så ville det jo være det man skulle skrive under på ikke ??
det er så bare underligt at du skriver under på selve FS blanketten at du ikke er straffet for vold mod ægtefælle hvis det var alle domme så ville det jo være det man skulle skrive under på ikke ??
-
Kim P. Nyberg
- Kontakt:
Styx,
Hvis der står sådan i papirerne, så må det jo være sådan det skal forstås. Men længden er stadig 10 år.
Hvis der står sådan i papirerne, så må det jo være sådan det skal forstås. Men længden er stadig 10 år.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Voldsdom, også for mindre grov vold, kan udskyde tidspunktet for hvornår du med held kan søge permanent opholdstilladelse: ” Man må ikke have været idømt over 2 års ubetinget fængsel for alvorlig kriminalitet som fx narkotikakriminalitet, menneskesmugling, drab, grov vold eller voldtægt. Hvis man er blevet idømt frihedsstraf for mindre grov kriminalitet, udskyder det tidspunktet for, hvornår man kan få tidsubegrænset opholdstilladelse.” Men jeg kan ikke finde noget om at vold mod ’tredjemand’ skulle forhindre fs. 
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Hensigten med denne regel er vel at beskytte udenlandske kvinder mod at blive "importeret" til Danmark af en voldelig aegtemand. Saa umiddelbart vil jeg da tro, at det kun er familierelateret vold, som har en betydning i denne forbindelse.