Hej folks
historien er langt men jeg gøre det kort..
jeg er dansk statsborger og bor på snart 4.år i malmø i min egen lejlighed og har fast fuldtids job i københavn..
jeg har søgt tursit visum til min 21årig kæreste som er iransk statsborger og bosat i iran .. selfv. gennem den svensk ambassade i Tehran.. det gik selvf. 6 uge før vi fik besked at hun ikke kan få sit turist visa fordi de er bange for at hun ikke vende tilbage til iran igen.. fint sagde vi..
vi begge to arrangeret vores tur til tyrkiet og trods det tyrkiske regler om alt og betalt til mange folk derned blev vi gift og nu er vi et gift par, men men men, hun er i sit hjemland og jeg er i sverige og det skal på et tidspunkt ender godt selvf. i sverige..
jeg har nu kontaktet den svenske ambassade i Tehran og spurgt dem hva jeg skal gøre... jo de oplyste mig at du har to muligheder
1- invitere hende til sverige for besøg, men oplyste ikke mig hvilke papire der skal til??
2- søge opholdskort i sverige men det tager minimum 6mdr.??
Så hva gøre jeg nu??
A--hvis jeg invitere hende på turist visa som er vores ret til at besøge hinanden når vi er ægte folk?? hvor langt tid tager det, og hvilke papire kræves det?
B--kan jeg søge opholdskort til min kone mens hun er på turist visum??
Tak for hjælpen
Hilsen Carwash
Visum til min kone i iran--
Re: Visum til min kone i iran--
Du kan jo også bruge din ret som eu-borger og invitere hende,så går der under 1 måned.carwash skrev:
1- invitere hende til sverige for besøg, men oplyste ikke mig hvilke papire der skal til??
2- søge opholdskort i sverige men det tager minimum 6mdr.??
Så hva gøre jeg nu??
A--hvis jeg invitere hende på turist visa som er vores ret til at besøge hinanden når vi er ægte folk?? hvor langt tid tager det, og hvilke papire kræves det?
B--kan jeg søge opholdskort til min kone mens hun er på turist visum??
Tak for hjælpen
Hilsen Carwash
Når i så søger om opholdskort så skulle der gå MAX (ikke min) 6 måneder.
Jeg tror de har svaret på dit spørgsmål udfra de Svenske-regler og ikke eu-reglerne.
Det kræver kun dit opholdskort (inbjudan).
ansøgningen.
Invitationen.
Kig evt i sveriges-forummet.
keff.
Tak Keff
Jeg har også tænkt mig at bruge visum reglen, altså til min kone ..
vi har nemlig ansøgt for besøg visum for ca. 1½mdr. siden men vi fik afslag , og vi var kun kæreste. så jeg har tænkt mig at sende konen på den svenske ambassade med ægteskab´s beviset samt masse billede med brudkjoler osv.
jeg er bare ikke sikker på at jeg skal forfra udfylde alle disse former igen..
Visum ansøgning = blvisa_119031_sv.pdf
Referance bilag= blvisa_e_213031_sv.pdf
samt et invitaions brev
da vi fik afslag , sendte jeg en mail som klage og fik en mail tilbage at de vil behandle sagen igen udfra min klage, men vi ventede ikke på at få svar. og tog til tyrkiet og blev gift. så vi har en sag på den svensk ambassade.. det sku ikke være noget problem tror jeg??
Jeg har også tænkt mig at bruge visum reglen, altså til min kone ..
vi har nemlig ansøgt for besøg visum for ca. 1½mdr. siden men vi fik afslag , og vi var kun kæreste. så jeg har tænkt mig at sende konen på den svenske ambassade med ægteskab´s beviset samt masse billede med brudkjoler osv.
samt et invitaions brev
da vi fik afslag , sendte jeg en mail som klage og fik en mail tilbage at de vil behandle sagen igen udfra min klage, men vi ventede ikke på at få svar. og tog til tyrkiet og blev gift. så vi har en sag på den svensk ambassade.. det sku ikke være noget problem tror jeg??
Udfyld dem igen og lav en ny invitation og læg brudebillederne ved.carwash skrev:Tak Keff
samt et invitaions brev
?
Så skulle i være forenet igen i løbet af en månedstid.
keff.