Ja så er vi i DK og har været det siden 14. juni. Min kæreste fra Uganda søgte om turistvisum på den norske Ambassade den 15. december 2008 og visumsticker blev udleveret den 11. juni 2009.
Alle dokumenter, billeder osv. har været perfekt organiseret fra vores side, så ovenstående ventetid er et generelt eksempel på ventetiderne i US.
Men prøv lige at høre slutforløbet: 14. maj stiller jeg bankgaranti til US, som 19. maj "meddeler" den norske Ambassade i Kampala at der kan udstedes visum.
25, maj og resten af ugen ringer min kæreste dagligt til ambassaden for at høre om hun kan hente sit pas. Ambassaden kender ikke noget til noget visum. Nå, det er er nok noget med noget diplomatpost som går via "snail-mail", så vi venter til ugen efter. Ambassaden kender stadig ikke til noget visum. Vi ringer til US, som oplyser at at visuminstruktioner forlængst er sendt til ambassaden og at ambassaden må lede en ekstra gang. Ambassaden nægter at have modtaget noget visum.
Så rejser jeg til til Kampala, hvor jeg ringer til ambassaden for at høre hvad det der foregår. Ambassadens danske medarbejder oplyser at man har kigget listerne igennem og at der ikke er noget at komme efter; man har ikke modtaget instruktioner om visum til min kæreste.
Så møder jeg personligt op på ambassaden den 3. juni og det er så en af de få gange i mit liv hvor jeg havde synligt CITRONMUND, og efter lidt mundhuggeri med den danske medarbejder (som var synligt stresset og presset, det må være medarbejderens undskyldning) går medarbejderen med til at ringe hjem til US og checke tingene. Vi venter ½ time i sofaen og så kommer hun tilbage meget venlig og vi får at vide at visum kan afhentes næste dag.
Hun forklarer samtidig hvad der er sket: Instruktioner fra US er sendt pr. fax d. 19. maj, men faxen er aldrig gået igennem. Jeg har tidligere på året gjort den norske ambassade opmærksom på at deres fax ikke virker, men intet er blevet gjort åbenbart. Samtidig har US ikke tjekket kviteringen på deres fax maskine om at transmissionen er gået igennem. Det er bare sådan noget en 1 års kontorelev kan i søvne, men den slags detaljer går man ikke så meget op i US. Jeg kan forstå hvis det var biografbilletter, det handlede om, men det er jo folks liv og familie det handler om:-( Og hvad nu hvis vi havde været meget autoritetstro og ikke brokket os, så ville vi stadig gå og vente på visum...
VH
Forest
Så er vi også i DK
Re: Så er vi også i DK
hold da kæft en historie.
Go i fik det til sidst.
Keff.
Go i fik det til sidst.
Keff.
Re: Så er vi også i DK
ÅHHH GUD
NEJ NEJ NEJ
Det er bare SÅ urimeligt og dumt - og gør mig vildt bange fordi vi også er ved at søge visum fra Uganda til min mand, som har været her før.
Jeg havde en klar mistanke om, at det er blevet meget værre en process efter at det er overgået til den norske ambassade og din historie bekræfter jo kun et det er rigtigt.
Jeg er SÅ glad på jeres vejne over at det er lykkedes, men hvor er det bare umenneskeligt at de kan være så sløsede med deres arbejde, som betyder så emget for de der er berørt af det.
Jeg må helt sikker ringe til den ambassade i Uganda på mandag (de har jo lukket fredag) og høre hvilke undskyldninger de har til os - og ellers må jeg sende min mand der ind og vise tænder - ejg har ihvertfald ikke råd til at tage derned - og det burdte virkelig heller ikke være nødtvendigt.
Jeg er virkelig chokeret, det er uacceptabelt og skræmmende og hvis jeg var dig havde det taget noget af en anstrengelse at få den citronmund til at forsvinde.
Alt det bedste; Linda
NEJ NEJ NEJ
Det er bare SÅ urimeligt og dumt - og gør mig vildt bange fordi vi også er ved at søge visum fra Uganda til min mand, som har været her før.
Jeg havde en klar mistanke om, at det er blevet meget værre en process efter at det er overgået til den norske ambassade og din historie bekræfter jo kun et det er rigtigt.
Jeg er SÅ glad på jeres vejne over at det er lykkedes, men hvor er det bare umenneskeligt at de kan være så sløsede med deres arbejde, som betyder så emget for de der er berørt af det.
Jeg må helt sikker ringe til den ambassade i Uganda på mandag (de har jo lukket fredag) og høre hvilke undskyldninger de har til os - og ellers må jeg sende min mand der ind og vise tænder - ejg har ihvertfald ikke råd til at tage derned - og det burdte virkelig heller ikke være nødtvendigt.
Jeg er virkelig chokeret, det er uacceptabelt og skræmmende og hvis jeg var dig havde det taget noget af en anstrengelse at få den citronmund til at forsvinde.
Alt det bedste; Linda