Min mand fra Peru kommer snart til Danmark :-)

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Liz27

Min mand fra Peru kommer snart til Danmark :-)

Indlæg af Liz27 » 08.06.2009 22:05:15

Har nu i lang tid læst en masse her inde og er faktisk blevet klogere på mange ting :)

Jeg har besluttet mig for at være medlem, så I kan se at der altså også sker positive ting :wink:

Min mand kommer nu for 2. gang på turistvisum, han var til samtale på ambassaden i Peru i onsdags og fik allerede svar samme dag på at han kan komme og hente sit visum på ambassaden på fredag, altså han fik svar samme dag :D Kan stadig ikke fatte det, det er jo fantastisk at det er gået så hurtigt! :D Han kommer d. 26. juni allerede. Første gang at vi søgte om turistvisum gik der ca. 6 uger fra han var til samtale på ambassaden til at han kunne rejse til Danmark, så det var jo heller ikke så slemt.

Held og lykke til alle :wink:

fundiver199

Re: Min mand fra Peru kommer snart til Danmark :-)

Indlæg af fundiver199 » 08.06.2009 22:39:23

Velkommen som medlem i ÆUG :D

Og ja visum går skam hurtigt, hvis det vel at mærke bliver udstedt på ambassaden, som jo er den normale procedure for udstedelse af visum til alle mulige lande i hele Verden. Så tager det kun omkring en uge i gennemsnit, men dog lidt mere for de nationaliteter, hvor Danmark er forpligtet til at sende sagen i Schengenhøring.

Problemet ligger i de sager, som ambassaderne vælger eller bliver bedt om at sende videre til Udlændingeservice, hvilket p.t. drejer sig om 25% af samtlige visumansøgninger til Danmark.

Det er disse sager, hvor folk ofte venter både 5 og 6 måneder på at få et svar på en i bund og grund fuldstændig ukompliceret ansøgning om turistvisum. Og hvorfor gør de så det?

Ja fordi. Og fordi og fordi.

Undskyldningerne og (bort)forklaringerne er mange, og det er noget, som jeg personligt meget godt kunne tænke mig at komme til bunds i.

Besvar