US kan IKKE andet end at lave rod i den!

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Hoping
Geografisk sted: Denmark/Turkey

US kan IKKE andet end at lave rod i den!

Indlæg af Hoping » 15.04.2009 18:10:30

Jeg har egentlig ikke nogle spørgsmål, har bare brug for at få afløb for al mit brok..

Det er nu ved at være længe siden at jeg sammen med min forlovede ansøgte om turistvisum fra Tyrkiet til Danmark. Vi ansøgte om visum i Ankara, TR. den [b]25/9-08 [/b]og fik besked på at de der ville gå 12uger til en afgørelse hvilket var fint da vi skulle hjem til julen.
Jeg har arbejdet og boet i TR, igennem snart 3 år og siden jeg har besluttet at han nu skal se DK, har jeg fulgt vejledningen fra punkt til prikke, det skal siges at jeg blev vejledt af en dansk konsulent på ambassaden i Ankara at min mor burde stå som reference eftersom jeg har været frameldt folkeregisteret samt at det jo var min mor vi skulle hjem og besøge. Dette lød jo realistisk nok, så det var OGSÅ oplyst i ansøgningen vi afleverede på ambassaden.

Vi ventede 20 uger på at få et afslag, altså den [b]23/1-09[/b]. Afslaget var begrundet at man ikke kan få visum til en ''ven'' og eftersom jeg endnu ikke er gift med min forlovede endnu så er der ingen relation mellem ham og min mor. (OGSÅ selvom de har mødt hinanden flere gange)! Efter dén samtale med US om afslaget, lød det IKKE til at jeg kunne gøre andet end at accepterer det, INDTIL jeg bad om en evt. adresse som jeg kunne klage til. 1,2,3 så kunne jeg pludselig få sagen genoptaget ved at indsende et skriftligt dokument. Så Jeg rejste hjem til DK for at få sagen genoptaget, og det blev den d.[b]29/1-09[/b]. Samme dag den var blevet registreret som genoptaget hos US fik jeg besked af medarbejderen, at eftersom de li havde været vores sag igennem den og den nu var blevet genoptaget så ville der ''kun'' gå mellem 3-4 uger før [b]den endelig afgørelse[/b]. Jeg takkede og ventede.
Efter 4 uger modtager jeg et spørgeskema og sender det tilbage. Jeg ringer ind og får bekræftet at det er modtaget og at de nu ville sende mig en anmodning om garanti med det samme. Der gik li 2 uger mere før jeg modtog det brev om garanti. (og jeg rykkede for det 3gange før det endelig kom).. Jeg ordnede garantien på 4 dage og sendte det fluks tilbage. Ringede til US igen og fik bekræftet at det var modtaget, og stort set alle de dokumenter som skulle bruges var tilstede. Nu skulle den bare li registreres så de ville træffe en [b]endelig afgørelse [/b]inden få dage.
De modtog bankgarantien d. [b]6/4-09[/b]
Jeg ringede igen til US igår og får besked om at deres scanner er ude af drift, alle garantistillelser skal åbenbart igennem denne scanner. Men medarbejderen ville dog notere og spørge om man kunne ''gå udenom scanneren'' så den istedet blev rettet i hånden. Jeg takker endnu engang og tænker : NU SKER DER NOGET GODT..

Men men men, ringer igen idag og får besked på at garantien ER blevet godkendt igår MEN at der mangler et oplysningsskema fra mig som jeg sammen med banken skal underskrive!
Så starter det hele der : Jeg ved med GARANTI at dét oplysningsskema blev sendt sammen med selve garantien. Jeg skrev under på alle dokumenter sammen med min mor OG bankrådgiveren. Jeg så ham lægge det hele i en kuvert, lukket og klar til at blive sendt afsted! Ikke nok med dét har jeg læst selv brevet om anmodningen igennem mindst 50 gange KUN for at sikre mig at alle dokumenter var samlet.
Men US har alt iorden nu, det er kun oplysningsskemaet de mangler! Jeg fatter IKKE hvilket skema hun snakker om, først forklarede hun at det var spørgeskemaet men det har jeg jo for h..... sendt afsted for længst INDEN garantien blev stillet. Husker udmærket at der var et oplysningsskema med i brevet om garantien men det er både underskrevet af banken og jeg og sendt tilbage SAMMEN med garantien.

Men fik så besked på idag at jeg nu skal vente på et nyt oplysningsskema! Jeg er frustreret, mere end nogensinde og spørger pænt om de har nogen ide om hvor lang tid der så nu går fra de modtager det udfyldte oplysningsskema, og hun svarer : ''NEJ, Der kan gå dage, uger - Det tager den tid det tager!!''
AARRRGHHHHH!! De er simpelthen noget SÅ latterlige inde hos US og jeg fatter ikke den behandling de kan give folk! Jeg bad om at snakke med sagsbehandleren som har vores sag, men fik at vide at hun altså var gået på ferie fra i sidste uge, MEN INDEN DA havde medarbejderen li sagt til mig at sagsbehandleren havde oplyst igår at der manglede dét oplysningsskema! Så tænker jeg: SIDDER DE OG LYVER MIG LI OP I FJÆSET ELLER TAGER SAGSBEHANDLERNE DERES ARB. MED PÅ FERIE!
Det er et helvede det her, og jeg gider virkelig ikke det her visum pis mere! Jeg har sgu stillet en kontant bankgaranti, som jeg endda betaler for at ha' stående i banken pt. og de sagde fra start at når bankgarantien var modtaget, så var sagen egentlig færdigbehandlet og visum kunne gives inden 2 arbejdsdage! (ved godt jeg ikke er den eneste som har stillet en kontant bankgaranti) men alligevel...! Er så træt af deres volapyk og alle de gange har brugt ''endelig afgørelser'' Så vidt jeg kan forstå udfra det danske sprog déts meninger, så er der vel kun én [b]''endelig afgørelse'' [/b]i én sag og ikke 5 forskellige!

Så nu venter jeg ''spændt'' på at modtage det oplysningsskema så jeg forhåbentligt kan få denne sag ud af verdenen.
Beklager at I skulle læse mine negative ord men jeg har simpelthen ikke andet godt at sige om US, andet end at de forstår at holde én for nar.

Hoping
Geografisk sted: Denmark/Turkey

Fax!

Indlæg af Hoping » 15.04.2009 18:17:49

--- En helt anden ting.. Er der nogle af jer som har erfaringer mht. at faxe dokumenterne til US? Jeg snakked med banken om vi blev enige om at så snart jeg modtog det oplysningsskema, skulle jeg komme ned i banken og underskrive og få det stemplet, så ville vi derefter sammen faxe det til US så vi ved at den ER sendt afsted og modtaget.

Men mener at jeg tidligere fik besked på at alle dokumenter SKULLE være originaler, derfor ved jeg ikke om man kan faxe dette såkaldte oplysningsskema, istedetfor at skulle bøvle med endnu et brev som ''underligt nok forsvinder''..

Nogle som ved noget om det??

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 15.04.2009 18:44:43

Ja det er da noget rod alt sammen. Og også et dårligt råd, I fik på ambassaden i Tyrkiet, synes jeg. For selvfølgelig kan man som dansker godt invitere sin kæreste på ferie i Danmark, selvom man er bosat i udlandet.

Det burde derfor fra starten af have været dig, der var angivet som referenceperson og ikke din mor. Og så kunne du bare have skrevet i invitationen til din kæreste, at formålet med rejsen var at se Danmark og besøge din familie i Danmark.

mehrdad

Indlæg af mehrdad » 16.04.2009 00:42:05

I feel your pain my friend..............

De fatter MINUS inde i US......... ved slet ikke hvad mere jeg skal sige.. er så træt af det.

Besvar