Visum, flytte til Sverige ???

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
DLK

Visum, flytte til Sverige ???

Indlæg af DLK » 03.03.2009 13:33:14

Hejsa..
Mig og min mand vi har søgt om visum til Danmark.
Så min spørgsmål er jeg er 19 og han er 21 så vi kan ikke benytte Familiesammenføring her i DK. Så vi tænker at bruge Sverige løsningen.
Men når han kommer her til Danmark, kan vi så flytte til Sverige og søge om opholdskort til Sverige???

Fordi vi tænker på vis vi vil bruge EU reglerne 10 uger så tror vi vil blive stresset også vider, så derfor få en opholdskort i Sverige og efter have boet der par måneder så flytte tilbage til Danmark...

Håber der er nogen der ville lige svar på den spørgsmål og give mig gode råd. :)

DLK

Indlæg af DLK » 03.03.2009 19:02:36

Hmm er der ikke nogen der er sød og ville svare ??? :(

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 04.03.2009 08:38:37

Ja I kan godt flytte til Sverige, hvis din mand er i Danmark på et Schengenvisum. Og det er ganske rigtigt nok en god idè at søge om et opholdskort til ham i Sverige, så I ikke skal flytte videre til Danmark, inden hans visum udløber.

Se i øvrigt de svar, du har fået i den anden tråd, du startede. Og læs nogle af de mange andre indlæg i forum samt "Sverigesfolderen", som du finder et link til på hjemmesidens forside under "EU-regler".

Besvar