hvad gør jeg??
hvad gør jeg??
jeg har lige idag købt en flyve billet til min mand her til Danmark, da vi har fået 90 dages visum, men er er kommet til at bestille og betale for en retur billet senere end hans visum.
Tjekker paskontrollen hans retur billet også, for jeg tænkte om han bare skulle tage afsted alligevel, for vi skal søge fs her når han alligevel kommer, jeg kan nemlig ikke ændre datoen hos flyveselskabet, da jeg har købt billetten online.
Er der nogen gode råd??
heidi
Tjekker paskontrollen hans retur billet også, for jeg tænkte om han bare skulle tage afsted alligevel, for vi skal søge fs her når han alligevel kommer, jeg kan nemlig ikke ændre datoen hos flyveselskabet, da jeg har købt billetten online.
Er der nogen gode råd??
heidi
Ja, det hænder - men det afhænger ofte af nationaliteten på den pågældende person.
Hvis uheldet er ude, og de tjekker og ser, at returdatoen ikke stemmer overens med visum, må din mand så have penge parat, så han kan gå hen på flyselskabets kontor og betale for at ændre billetten, så returdatoen stemmer overens med visum.
Hvis uheldet er ude, og de tjekker og ser, at returdatoen ikke stemmer overens med visum, må din mand så have penge parat, så han kan gå hen på flyselskabets kontor og betale for at ændre billetten, så returdatoen stemmer overens med visum.
det har jeg gjort, men ingen hjælp af hente, min mand kontaktede selv et rejse selskab i marokko, og fortalte historien, men han det sagde det var fint nok, så længe at min mand så bare købte en ny billet når han skulle hjem før visum udløb.
jeg tænker også at de kan jo se at han har en retur billet, det var vel noget andet hvis han slet ikke havde en.
jeg tænker også at de kan jo se at han har en retur billet, det var vel noget andet hvis han slet ikke havde en.
En refunderbar billet kan være rigtig dyr og alligevel forbundet med gebyrer når man skal have den refunderet, og det kan derfor være billigere at købe en billig retur billet og kun benytte udrejsen.skaanebo skrev: Men hvorfor køber du en billet, der ikke kan refunderes, når det lyder til, at det hele tiden har været jeres plan, at han skulle blive længere end visaets gyldighed?
Det kan sagtens opstå problem ved indrejse, når paspolitiet evt. tjekker hans billet. Et visum sikrer ikke i sig selv indrejse, hvis ikke man opfylder de betingelser, der blev stillet, da visummet blev udstedt. Betingelsen for at få visum var jo bl.a. gyldig returbillet inden for visummets tidsfrist. Men jo, det er naturligvis underligt, at man ikke har været opmærksom på det på ambassaden.Delfinus skrev: Men hvis han allerede har fået visummet i sit pas burde der ikke være nogen problemer.
vi har ikke skulle fremvise nogen rejsebillet da vi søgte om visum. Vi fik det efter 10 dage, uden noget spørgerskema fra us også.
Jeg har købt den billigeste billet jeg kunne få også var jeg ligeglad med om han ikke skulle bruge return billetten, problemet var at jeg troede han have sagt at hans visum udløb den 5 maj så jeg bookede billetten til den 3 maj, og den udløber den 1 maj, jeg skulle have jo selvfølgelig have tænkt mig om, men done is done.
Jeg ville helst undgå at spilde flere penge, men jeg vil heller ikke have nogen problemer med hans rejse, han er nervøs nok i forvejen med at skulle ud og flyve for for første gang.
jeg er forviiret.
Jeg har købt den billigeste billet jeg kunne få også var jeg ligeglad med om han ikke skulle bruge return billetten, problemet var at jeg troede han have sagt at hans visum udløb den 5 maj så jeg bookede billetten til den 3 maj, og den udløber den 1 maj, jeg skulle have jo selvfølgelig have tænkt mig om, men done is done.
Jeg ville helst undgå at spilde flere penge, men jeg vil heller ikke have nogen problemer med hans rejse, han er nervøs nok i forvejen med at skulle ud og flyve for for første gang.
jeg er forviiret.