En russisk pige til Danmark

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
lhummel
Kontakt:

En russisk pige til Danmark

Indlæg af lhummel » 30.01.2009 14:02:03

Hej,

Jeg er en mand på 44 år, som har fundet en 34 - årig kæreste i Rusland, som jeg gerne vil giftes med. Jeg har kendt hende i ca. 2 år, og har friet til hende - og hun har sagt ja. Nu har problemet så været, at grundet de danske regler har jeg ikke kunnet se nogen mulighed for at få hende - og hendes nu 7 - årige søn - hertil indtil nu.

Imidlertid står jeg nu i en situation, hvor det ser ud til, at jeg inden for den nærmeste periode kan få et kontrakt/konsulentjob i Italien. Jeg overvejer så, om det kan være en ide at blive gift mens jeg arbejder dér, og om hvorvidt det vil gøre det lettere at få hende hertil.

Er der nogen her, som har nogle gode ideer til, hvordan jeg bedst griber sagen an - så der er størst mulig chance for, at hun kan komme hertil med mindst muligt "bøvl". Er der nogen instanser, advokatfirmaer el. lign., som er gode til at assistere med denne form for problematik (om nødvendigt mod et vederlag)?

På forhånd tak - og en stor ros til jeres website.

Venlig hilsen.

dipet02
Geografisk sted: Helsingborg
Kontakt:

Hej

Indlæg af dipet02 » 19.02.2009 23:31:37

Min kone er fra Rusland. Jeg læser Tysk i København og arbejder ved siden af. Derfor flyttede jeg til Sverige, inviterede hende på besøg via et invitationsdokument, hun ansøgte om visa i Moskva på den svenske ambassade, hun besøgte mig, vi blev gift i Rødovre kommune. Derefter ansøgte vi om opholdskort ifølge EU-reglerne, og det venter vi så stadig på. Det skal uhændes senest efter 6 mdr. I Sverige tager det ca. 3 måneder, i Tyskland læste jeg fornyelig, at det tog to uger. Din kæreste skal have et stempel i hendes pas, der fortæller at hun ikke er gift med nogen. Det skal oversættes af en autoriseret oversætter. Det godkendte Rødovre kommune. Men spørg din kommune hvad de kræver, da det er nemmest at blive gift i dk i ens egen kommune. Mens vi venter på opholdskort, kan min kone blive boende hos mig og selvfølgelig også når hun får det:) Forvirret, spørg bare igen :D
Mvh Dirk

astra16V

Indlæg af astra16V » 01.03.2009 16:52:07

Hej !

Jeg vil anbefale jer at blive gift her i DK da det er mest sikkert. Jeg er selv gift med en Russisk kvinde og deltog på et andet forum hvor modratoren er total binde gal oven i og giver urigtige oplysninger jeg har hjulpet rigtig mange med visa og FS. Og se det med stemplet i hendes pas
er sådan set rigtig nok men det er langt fra nok. Hvis hun har været gift så skal hendes skilsmissepapirer oversættes af godkendt translatør og hvis hun ikke har været gift skal i alt fald have apostile papirer så et stempel i hendes pas er langt fra nok. Men hvis der er brug for hjælp så bare sig til .

Mvh.Astra16V

Besvar