Er der nogen der har erfaring med, hvor langtid der går fra US har sendt spørgeskema, til de sender papirene til bankgarantien? (hvis de sender dem)
Jeg modtog nemlig mit spørgeskema torsdag d. 8/1 og sendte det retur fredag d. 9/1
Og er der nogen der nogen der ved at man næsten er sikret, når man først har modtaget spørgeskemaet? eller om der er lang vej endnu, før man får accept på visum?
Håber i kan hjælpe mig, da jeg bare går og venter på det brev. Som jeg håber på at jeg får!
Nogen der har erfaring med..
Hej
Da jeg modtog spørgeskemaet, da modtog jeg det sammen med papirene til bankgarantien, så mit forsigtige gæt, det er at du ikke bliver bedt om at stille garanti.
Fra den dag jeg sendte spørgeskemaet og bankgarantien tilbage til US, da tog det ca 1 uge inden vi fik visumet.
Håber at jeg får ret med hensyn til bankgarantien
Mvh. Alf
Da jeg modtog spørgeskemaet, da modtog jeg det sammen med papirene til bankgarantien, så mit forsigtige gæt, det er at du ikke bliver bedt om at stille garanti.
Fra den dag jeg sendte spørgeskemaet og bankgarantien tilbage til US, da tog det ca 1 uge inden vi fik visumet.
Håber at jeg får ret med hensyn til bankgarantien
Mvh. Alf
Godmorgen
Godmorgen.
Maa maaske desværre være en lyseslukker i forhold til det Alf skrev
. Hvis din kæreste er förstegangssögende og İ ikk er gift, saa skal du stilla garanti. Da vi sögte til min mand förste gang(som ogsaa er fra TR), fik jeg först spörgeskemaet og nogle uger efter papirne om bamkgarantien. Det kan sagtens være forskelligt hvornaar de sender papir om bankgaranti. Mange gange sender de jo spörgeskemaet först, for at tjekke om begge parter skriver det samme, i henholdsvis ansögning og i spörgeskemaet. Naar de saa kan se at det gör de og hvis din kæreste ellers ingen problemer har fra sit hjemland, saa faar du af vide at du skal stiille garantien hvis din kæreste skal have visum.
Har din kæreste til gengæld haft visum för og er ind og udrejst rettidigt, saa vil der formodentligt ikk skulle stilles garanti næste gang han söger, der vil ikk komme noget spörgeskema plus at det som regel vil være den danske ambassade hans hjemland der træffer afgörelsen. Men ved at de inde ved us har mega travlt pt og at der især er mange ansögere fra TR som venter svar og som egentlig havde sögt visum fra december af.
Saa det hele skal nok komme, tror ikk du skal være bange for afslag. Men ved selv at uvisheden er det værste. Vi har været möllen igennem 3 gange. 1.gang tog det 5 mdr, 2.gang tog det 1 uge og 3.gang tog det cirka 14 dage. De sidste 2 gange var det saa ogsaa ambassaden i Ankara der traf afgörelserne direkte, saa vi slap for us.
Maa maaske desværre være en lyseslukker i forhold til det Alf skrev
Har din kæreste til gengæld haft visum för og er ind og udrejst rettidigt, saa vil der formodentligt ikk skulle stilles garanti næste gang han söger, der vil ikk komme noget spörgeskema plus at det som regel vil være den danske ambassade hans hjemland der træffer afgörelsen. Men ved at de inde ved us har mega travlt pt og at der især er mange ansögere fra TR som venter svar og som egentlig havde sögt visum fra december af.