Så kom svaret på min kones brors visumansøgning for at vi kan holde jul sammen endelig (23-12).
Og hvad var svaret så
jo et afslag der så såedes ud
Begrundelse
Udlændingeservice kan ikke give dig visum, idet du i forbindelse med et tidligere visumophold indgav ansøgning om opholdstilladelse som au pair i Danmark.
Vi finder ikke, at du har godtgjort, at overtrædelsen af betingelserne for dit visum skyldes omstændigheder, der ikke kan lægges dig til last.
Udlændingeservice skal bemærke, at du ikke er omfattet af berettigede personer efter § 2, stk. 1, nr. 5 i EU opholdsbekendtgørelsen af 29. april 2008, allerede fordi du ikke har været forsørget af eller er optaget i din svogers husstand.
Vi finder efter en gennemgang af sagen i øvrigt ikke, at der foreligger sådanne helt ekstraordinære omstændigheder der gør, at visum kan meddeles.
På denne baggrund meddeles du afslag på visum.
Du vil således som udgangspunkt tidligst den 1. maj 2013 kunne blive meddelt visum til Danmark igen, med mindre der foreligger ganske særlige grunde. Begyndelsesdatoen for din karensperiode er fastsat til din seneste udrejsedato.
Dette til trods for at han ved alle tidligere besøg har overholdt alle regler og aldrig har opholdt sig ulovligt i Danmark
Det skal bemærkes at det var os der ved et tidligere besøg ansøgte om at få ham som aupair til vores børn og afleverede ansøgningen i dk fordi der står følgende på ansøgningen
Ansøger indgiver ansøgningen til en dansk repræsentation i det land, hvor ansøger bor. Hvis ansøger opholder sig lovligt i Danmark, kan ansøgningen indgives til det lokale politi eller til Servicecentret i Udlændingeservice
Så ophold på besøgsvisa er alså ikke lovligt ophold
Sikke et cirkus
De kan lige så godt få indført i grundloven at man kun må have dansk familie hvis man bor i DK for et familieliv er åbenbart udelukket hvis man har andet end dansk blod
Nå god jul til alle
Vores blev detsværre knapt så god denne gang
Julegave fra udlændingeservice
det lyder godt nok helt forkasteligt!
det er jeg ked af at høre på jeres vegne.
Min forlovede og jeg er ved at søge visum, første gang. og håber virkelig ikke det også bliver til et afslag.
Må jeg spørge hvor længe i havde ventet før i fik afslag? og hvor kommer din kones bror fra?
Håber at i får en god jul alligevel.
Hilsen Line
det er jeg ked af at høre på jeres vegne.
Min forlovede og jeg er ved at søge visum, første gang. og håber virkelig ikke det også bliver til et afslag.
Må jeg spørge hvor længe i havde ventet før i fik afslag? og hvor kommer din kones bror fra?
Håber at i får en god jul alligevel.
Hilsen Line
-
udlandsdanskeren
Julegave
siden 2. Oktober 2008
Ukraine
Ukraine
-
ABJ78
-
udlandsdanskeren
Julegave fra udlændingeservice
Han har under alle tidligere besøg overholdt ind og udrejse datoer.
deres begrundelse er nedenstående selv om der samtidig står at man kan indgive andsøgningen i dk hvis man er her lovligt
Der er i forbindelse med udfyldelsen af ansøgningsskema om opholdstilladelse som au pair afgivet en tro og love erklæring, som du sammen med din værtsfamilie underskrev, og hvor der under punkt I er oplysning om eventuelle konsekvenser, hvis du indgiver ansøgning om opholdstilladelse, mens du opholder dig i Danmark på visum, herunder er det fremhævet, at du kan blive omfattet af en karensperiode på op til fem år, hvor du som udgangspunkt ikke kan få visum til Danmark.
Men der er vel ikke andet at gøre en at klage over afgørelsen
deres begrundelse er nedenstående selv om der samtidig står at man kan indgive andsøgningen i dk hvis man er her lovligt
Der er i forbindelse med udfyldelsen af ansøgningsskema om opholdstilladelse som au pair afgivet en tro og love erklæring, som du sammen med din værtsfamilie underskrev, og hvor der under punkt I er oplysning om eventuelle konsekvenser, hvis du indgiver ansøgning om opholdstilladelse, mens du opholder dig i Danmark på visum, herunder er det fremhævet, at du kan blive omfattet af en karensperiode på op til fem år, hvor du som udgangspunkt ikke kan få visum til Danmark.
Men der er vel ikke andet at gøre en at klage over afgørelsen