Affidavit of support

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Riisiko941
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15.08.2023 16:35:34

Affidavit of support

Indlæg af Riisiko941 » 15.08.2023 16:42:59

Hejsa.

Jeg er igang med at søge om Visa til min Filippinske kæreste.
Vi bruger et bureau på filippinerne til at samle trådene, både med min kæreste`s dokumenter og mine dokumenter, så vi ikke misser noget.

I den forbindelse fortæller min kæreste at jeg skal udfylde en "Affidavit of Guarantee and Support", som jeg skal have 2 vidner til at skrive under på rigtigheden i og så skal jeg på den Fillipinske ambassade i København for at få den godkendt.

Er det rigtig at jeg skal på ambassaden i København for at få den godkendt (Bor selv i Aarhus) ?
Og kan man i givet fald ikke sende det frem og tilbage ?

Er der nogen som kender noget til det ?

Kenneth-N
Indlæg: 22
Tilmeldt: 30.10.2022 20:25:14

Re: Affidavit of support

Indlæg af Kenneth-N » 16.08.2023 17:47:19

De gange vi har søgt visa til min filippinske kone (da vi var kærester) der udfyldte jeg kun en VU2 formuler (invitation) som en del af de nødvendige papirer ??
Og den skulle ikke godkendes nogen steder..

Læs mere her :-)

https://blanket.nyidanmark.dk/xform/for ... .form.aspx

Chris2102
Indlæg: 2
Tilmeldt: 24.01.2024 00:27:53

Re: Affidavit of support

Indlæg af Chris2102 » 24.01.2024 00:40:22

Hej Riisiko

Jeg er også igang med visum ansøgning til kæresten.
Blev du klogere på om det Affidavit of Support and Guarantee var nødvendigt ?
Og skulle du helt til København for at få det lavet ?

Det er imigrationen på Filippinerne der som regel laver bøvl.
På VFS visa center ville de også have noget de kalder Cenomar ( attest på min kærestes civil status ) som jo
burde være totalt unødvendigt for turist visa.
Og selvom jeg har skrevet under på at jeg betaler alt vedrørende hendes ophold så bad de stadig om hendes bankudskift
for at dokumentere at hun har penge til mad og fornødenheder under opholdet. Konto udskrift med 30.000 kr. på

Wtf.
Det bliver værre og værre

Hilsen Chris

Besvar