Invitation til min kæreste i Uganda

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
DanskViking
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22.06.2023 15:10:08

Invitation til min kæreste i Uganda

Indlæg af DanskViking » 22.06.2023 15:21:59

Hej, :roll: jeg har kendt en sød kvinde i Uganda i et par år. Alt kommunikation kan dokumenteres mellem hende og jeg. Men jeg kan nu forstå, at det ikke er helt nemt, at invitere min kæreste til Danmark blot på et besøg. Naiv som jeg åbenbart er troede jeg faktisk, at det var nemt nok blot at invitere min kæreste, hvis det blot var under 90 dage.

Jeg ved godt, at det er svært at blive gift(!), men jeg troede faktisk at besøg(!) var ok nemmere. (Min plan er på sigt at blive gift med hende, hvilket jo er nemmere i et andet EU land. Feks Sverige, Tyskland eller Spanien)

Men er det også nemmere at invitere hende hjem til mig, hvis jeg bor i Sverige? Har Danmark flere krav til mig, hvis jeg invitere hende til mig? I forhold til hvis jeg flytter til Sverige og invitere hende hjem til mig i Sverige? (Hvorfra vi jo på sigt også nemmere kan blive gift end i Danmark)

Jeg ved, at der er krav til at jeg skal kunne forsørge hende eller hun skal selv have knap 500 kr om dagen læste jeg et sted. Er det samme krav i Sverige? :|

Jeg har googlet det, men har svært ved at se præcist hvad det kræves af mig at invitere til Danmark i forhold til, hvis jeg flyttede til Sverige.

gambler
Indlæg: 423
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Invitation til min kæreste i Uganda

Indlæg af gambler » 23.06.2023 11:10:37

altså et schengen visum er jo for schengen, og dermed samme regler og § i hele schengen, at der så kan være lokale forskelle, det kan man aldrig vide
især hvis det drejer sig om fortolkninger

har du besøgt din kærste i uganda ?

gruppe 3 land : (læs om det på flg link)


https://nyidanmark.dk/da/Du-vil-ans%C3% ... bes%C3%B8g

Besvar