blive gift i udlandet

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
johnnytræsko
Indlæg: 2
Tilmeldt: 19.04.2023 08:23:42

blive gift i udlandet

Indlæg af johnnytræsko » 19.04.2023 08:34:02

Jeg er blevet anbefalet (af advokat) at blive gift i udlandet, filippinerne. Vil det være en fordel ? . Jeg er med på det ikke er et krav vi er gift, men efter at ha undersøgt div grupper kan se, at flere bliver nægtet indrejse grundet tvivl om relation. Hun skal også godkendes til at forlade hendes hjemland og tænker, det også vil være en fordel i forhold til myndighederne i filippinerne, så der ikke er tvivl.
Vi har været sammen i 6 uger sidste år, og 3 uger i år i filippinerne. Taler dagligt sammen. Hun har p.t ikke arbejde eller uddannelse hun skal tilbage til, hvorfor jeg også tænker det vil være en fordel.

Så hvis jeg har muligheden, ville det være at fortrække?. Jeg tænker både ifh til DK og SE.

Jeg er klar over det bliver mere besværlig at blive skilt

mhg
Indlæg: 275
Tilmeldt: 17.01.2023 05:43:55

Re: blive gift i udlandet

Indlæg af mhg » 19.04.2023 10:37:11

Som du beskriver forholdet, vil hun næppe kunne få et Schengenvisum som kun kæreste, så ja, en vielsesattest ville hjælpe på det, ikke mindst hvis du flytter til Sverige, før I søger om visum til hende.

Som du selv er inde på, kan man ikke bare lige annullere en vielsesattest, hvis det fx viser sig at det for hende alligevel ikke er lykken at bo i det høje nord, tusind af km fra familie og venner, så I skal være HELT sikre på at det skal være jer to.
mhg
Juniorrådgiver for ÆUG

Besvar