Sædvanligt forudgående personligt kendskab til hinanden i kraft af et fast kæresteforhold

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Crosscut
Indlæg: 14
Tilmeldt: 14.06.2022 08:31:49

Sædvanligt forudgående personligt kendskab til hinanden i kraft af et fast kæresteforhold

Indlæg af Crosscut » 15.12.2022 15:14:46

Kære alle

Min kæreste fra Thailand har fået afslag på turistvisum, med den begrundelse, at man ikke anerkender, at hun er min kæreste, da vi kun har truffet hinanden personligt i sammenlagt 12 dage. Det forhold, at vi har kendt hinanden i 2 år, og selv har betragtet os som kærester i 1 1/2 år, forholdte ambassaden sig ikke til.

Jeg har søgt aktindsigt i udlændigestyrelsen om, hvad der skal til, for at anerkende et kæresteforhold. Svaret gik bl.a. på, at det beror på en konkret vurdering, men at fx 3 uger personligt kendskab til hinanden formentlig ikke er nok, men 2 måneder formentlig vil være nok.

Jeg ser ikke, at dette støtter på lovhjemmel eller officielle vejledninger eller lignende.

Jeg påtænker at klage over min kæreste afslag på visum, og vil høre her, om der er nogen der har kendskab til visum der er givet til kærester (i hovedgruppe 2), hvor det personlige (fysiske) møde har været kortere end fx 2 måneder.

Øvrige generelle input til myndighedernes anerkendelse af et "sædvanligt forudgående personligt kendskab til hinanden i kraft af et fast kæresteforhold" modtages også meget gerne.

Jeg er bekendt med officielle vejledninger og bekendtgørelser, så jeg ønsker særligt input fra konkrete sager.

På forhånd tak.

Besvar