Tilstrækkelige midler

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
H_Larsen
Indlæg: 233
Tilmeldt: 18.03.2012 19:28:54

Tilstrækkelige midler

Indlæg af H_Larsen » 19.11.2022 12:41:03

Jeg skal hører om der er nogen der har viden omkring spørgsmålet om tilstrækkelige midler

Der stå på de officielle hjemmesider følgende

"Du skal have tilstrækkelige midler til at betale for opholdet og hjemrejsen. Hvad, der vurderes som tilstrækkelige midler, afgøres af repræsentationen og afhænger af varigheden af opholdet, og om du skal bo på fx hotel eller privat hos familie eller venner. Som udgangspunkt skal du være i besiddelse af ca. 350 kr. pr. døgn. Hvis du skal bo på hotel, skal beløbet være større, ca. 500 kr. pr. døgn."

I invitationen skal i punkt 5 udfylde information om afholdelse af udgifter i forbindelse med besøget og her kan den der invitere skrive at man betaler for rejsen og ophold

I ansøgningsskema skal man udfylde følgende:

*32. Cost of travelling and living during the applicant’s stay is covered:
□ by a sponsor (host, company, organisation), please specify:
…….□ referred to in field 30 or 31 …….□ other (please specify):
Means of support:
□ Cash
□ Accommodation provided
□ All expenses covered during the stay
□ Pre paid transport
□ Other (please specify:

Så hvis den der invitere betaler alle udgifter til rejsen og ophold skal ansøger så stadigvæk viser at have 350 kr/dagen til rådighed. dvs feks. ved 90 dages ophold skal ansøger have 31.500 kr til rådighed på sin konto, eller skal man her vurdere ordet "udgangspunkt"?

Jeg kan ligeledes oplyses at den mand jeg hjælpe vil gerne have sin Thailandske kæreste på besøg i Danmark og de begge to være til tilstede ved ansøgning hos VSF og ved indrejse i Danmark, så principielt kan han fremvises dokumentation for de 31.500 kr enten i form af bankoplysninger ller kontanter.

Med venlig hilsen

Larsen

gambler
Indlæg: 423
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Tilstrækkelige midler

Indlæg af gambler » 20.11.2022 12:25:54

@H_Larsen

vi har selv stået - begge 2 - hos VFS Global i Bangkok, der ingen forskel i krav til økonomi, så hvad han kan forevise (økonomi) har absolut
ingen betydning

så en konto i hendes navn, hos en thailandsk bank kommer i nok ikke uden om, og ellers ret henvendelse direkte til VFS for at få et klart svar
Senest rettet af gambler 20.11.2022 12:29:44, rettet i alt 1 gang.

gambler
Indlæg: 423
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Tilstrækkelige midler

Indlæg af gambler » 20.11.2022 12:28:18

Jens P. Kloster skrev:
19.11.2022 13:54:38
Som ugifte skal gæsten have tilstrækkeligt på kontoen for at dække.
Desuden bør visum kun være for kort besøg (et par uger) og der skal være job eller uddannelse at vende tilbage til.
viewtopic.php?f=4&t=23679
visum et par uger : sikke noget vrøvl, Thaier kan uden problem få visum til schengen også til langt mere end 10-15 dage

gambler
Indlæg: 423
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Tilstrækkelige midler

Indlæg af gambler » 23.11.2022 20:28:43

så modtag min dybeste undskyldning for at bruge ordet vrøvl, istedet for forkert

og det er forkert at Thailand er gruppe 4/5, det ER gruppe 2 = nemt at visum fra

og jeg kender mange (som i rigtig mange) der har fået 90 dages visum uden problemer, incl at Thailændere også
for visum uden invitation, blot holde ferie i Schengen område (selvf med de gængse krav er overholdt !)


Besvar