Supplerende dokumenter til visumansøgningen

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
nynneliv
Indlæg: 20
Tilmeldt: 07.01.2017 15:50:03

Supplerende dokumenter til visumansøgningen

Indlæg af nynneliv » 05.11.2022 14:13:11

Hej.

Er der nogen som ved om man som inviterende ægtefælle skal vedlægge noget dokumentation for relationen - udover vielsesattest? Før vi blev gift kan jeg huske vi skulle vedlægge en hel masse dokumenter som fx. flybilletter, visa, sms-udveksling, billeder osv. som bevis for vores ægte relation.
Jeg er især usikker på om jeg skal vedlægge de flybilletter hvor jeg sidst besøgte min mand.
Er der nogen som ved om dette er nødvendigt?

Jeg spørger måske også lidt fordi det er en smule ubehageligt at skulle sende alle disse ting til fremmede mennesker, som egentlig ikke er interesseret i at hjælpe.

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Supplerende dokumenter til visumansøgningen

Indlæg af gambler » 05.11.2022 15:02:28

billeder, sms udveksling, burde ikke være nødvendigt, med en vielses attest, MEN :idea: det lokale sted hvor visum skal ansøges,
har som regel en liste med krav :

dokumentation for økonomi (typisk 350 kr pr dag)

ulykkes forsikring (krav !) ((feks axa.com/schengen))

flyreservation (kun reservation, IKKE billet)

relationer (for den der skal have visum) til hans/hendes hjemland

derudover er land, meget vigtigt, det er nemt at få visum fra gruppe 1 land, umuligt fra gruppe 5, og tilsvarende lettere fra gruppe 2 og 3, end 4

self. er de intresseret i at hjælpe, det deres job at modtage og behandle visum ansøgning(er)

men typisk vil der være en lokal VFS Global, gå ind på deres hjemmeside og læs :idea:

Besvar