Tilstrækkelige midler (visumansøger fra Thailand)

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lars1
Indlæg: 27
Tilmeldt: 27.12.2011 12:48:59

Tilstrækkelige midler (visumansøger fra Thailand)

Indlæg af Lars1 » 03.05.2022 11:00:02

Min kones datter fra Thailand skal søge om visum til Danmark (familiebesøg).

Min kone inviterer, og hun anfører i invitationen, at hun afholder udgifter til rejsen og opholdet, ligesom hun erklærer, at hun indestår økonomisk for ansøger i forbindelse med rejse og ophold i Danmark.

Min kones datter skal under opholdet bo hos os.

Ifølge checklisten til visumansøgningen, skal ansøger råde over ca. kr. 350 pr. dag til dækning af opholdet og hjemrejsen.

1)
Skal det forstås sådan, at hun skal som bilag til visumansøgningen vedlægge en kontoudtog fra egen bankkonto i Thailand udvisende en saldo på antal dage der søges om gange kr. 350 (søges om fx 60 dage, svarer det til kr. 21.000)?

2)
Hvis jeg overfører kr. 21.000 til hendes konto i Thailand, må hun så - når hun har fået det ønskede visum - bruge af beløbet til at købe returbilletten til Danmark? Eller skal hele beløbet også være til rådighed på kontoen, når hun lander i København (med en returbillet i tasken)?

3)
Kan vi alternativt vedhæfte et kontoudtog fra min kones bankkonto i Danmark? Hun skal jo alligevel betale alt, hvilket hun erklærer i invitationen.

På forhånd tak.

Lars

gambler
Indlæg: 422
Tilmeldt: 16.01.2017 09:50:07

Re: Tilstrækkelige midler (visumansøger fra Thailand)

Indlæg af gambler » 03.05.2022 12:27:03

1) JA

2) JA

3) absolut NEJ

v/ankomst Schengen skal man på forlangende kunne fremvise et kredit/debet kort, eller noget a'la 3-5.000 kr i kontant, (udenlandsk valuta ok)
dette er dog meget sjældent brugt,

jeg er ikke sikker, men måske er beløbkrav lidt mindre for mindreårige, men det kan bedst afklares ved at kontakte VFS Global, i Bangkok
som er dem der håndterer visumansøgning, der kan du sikkert også få en checkliste

Besvar