Opholdstilladelse i dk men ønsker at søge i Sverige

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Mdd
Indlæg: 1
Tilmeldt: 30.11.2021 23:53:24

Opholdstilladelse i dk men ønsker at søge i Sverige

Indlæg af Mdd » 01.12.2021 00:05:32

Hej
Jeg har forsøgt at søge information selv men er blevet meget i tvivl, så håber at nogen herinde kan hjælpe!

Sagen er den at jeg er dansk statsborger, min mand har dansk midlertidig opholdstilladelse. Mig og min mand ønsker at flytte til Sverige hvor målet vil være at han skal opnå svensk statsborgerskab og pas.

Mit spørgsmål er hvad er den bedste måde for os at søge for at min mand er sikret enten ophold i dk eller Sverige under sagsbehandlingen. Er bange for at han mister sin danske opholdstilladelse hvis vi flytter til Sverige imens vi søger der og hvis vi skulle få afslag at han så ikke kan søge i dk igen.. og hvis målet er statsborgerskab er det så bedst at søge efter EU-regler eller svenske regler? Bør jeg søge svensk statsborgerskab inden vi søger noget til ham eller skal vi bare søge som det er nu?

Håber mine spørgsmål giver mening, tak på forhånd!

mh1
Indlæg: 10609
Tilmeldt: 25.09.2007 11:20:33
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Opholdstilladelse i dk men ønsker at søge i Sverige

Indlæg af mh1 » 01.12.2021 13:14:20

Læs dette, print det gerne ud, så det er lettere at læse. Og vær opmærksom på at betingelserne for svensk statsborgerskab også er blevet skrappere.

https://www.aegteskabudengraenser.dk/fa ... eureglerne
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar